Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Като чисто нов производител на двигател ще се пресилим ако се...

Хорнер: Като чисто нов производител на двигател ще се пресилим ако се мъчим да доставяме за повече от 2 отбора

2418
0
Ред Бул, Ред Бул Пауъртрейнс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул Пауъртрейнс няма да се опитва да произвежда задвижващи системи за повече от два отбора – Ред Бул и Алфа Таури – от началото на въвеждането на новите правила за агрегатите през 2026 г., заяви Кристиан Хорнер. В интервю за уебсайта racingnews365.com той сподели също така, че имало интерес към двигателите на все още новата компания.

„Мисля, че първоначално ще правим само две задвижващи системи. (Има предвид само за два отбора – б.р.). Мисля, че като чисто нов производител ще се пресилим ако се мъчим да произвеждаме повече“, заяви Хорнер

„Според мен желанието ни в момента е да се съсредоточим първо върху двата отбора на Ред Бул. Имаше сериозен интерес от други отбори. Поне два екипа проявиха такъв. Но все още не сме готови (за такова натоварване).“

Хорнер каза, че за разлика от ситуацията при шаситата, с Ред Бул Пауъртрейнс може да се планира спрямо установения вече годишен лимит.

„Иначе имаме капацитет за допълнителни отбори в бъдеще. Но поне в първите години ще се фокусираме върху екипите на Ред Бул, докато установим всичко“, добави Хорнер

През миналата година шефът на Ред Бул в F1 обясни, че в Милтън Кийнс имали капацитет да произвеждат задвижващи системи за до 4 отбора. Тогава все още имаше насрочени разговори с Хонда преди Ред Бул Пауъртрейнс да се обвърже с Форд. Хорнер избегна отговора на въпроса как точно ще са брандирани задвижващите системи. Този въпрос щял да бъде решен допълнително в разговори с Форд. Освен това повтори, че въвеждането на бюджетен лимит и за производителите на задвижващи системи е било ключово за решението на Ред Бул да реши да прави свои агрегати.

„Първоначално търсехме лицензионна сделка с Хонда – да получим правата да произвеждаме техните двигатели. Колкото повече задълбавахме в подробностите, в интелектуалната собственост и всичко останало, ставаше все по-ясно, че ще е невъзможно. За щастие благодарение на добрите ни отношения с Хонда се разбрахме те да правят моторите до края на 2025 г., докато ние се фокусираме върху новата компания за 2026 г. Първоначалните планове (за новите системи) бяха за четирицилиндров двигател и много различна архитектура. При този вариант всички щяха да започнат на чисто. Накрая се оказахме на практика с настоящия мотор без MGU-H, а с по-голяма батерия. Това дава на настоящите производители сериозно предимство, докато ние очевидно се стараем да наваксаме“, каза Хорнер.