Начало Избрани Хорнер: Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г.

Хорнер: Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г.

1209
0
Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер, снимка Андро Дюлгерян

Макларън може да стане клиентски отбор на Ред Бул. Това бе заявено от Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул потвърди слуховете, че се е срещнал в Милтън Кийнс с главния изпълнителен директор на британския отбор Зак Браун.

В момента Макларън използва задвижващи системи на Мерцедес. Договорът на британците с германския производител е до края на 2025 г. Очаква се след това екипът отново да използва нов доставчик на силови агрегати когато влязат в сила новите технически правила през сезон 2026.

Не е тайна, че Макларън води разговори с различни производители. Сред тях са както Мерцедес, така и Хонда. Въпреки неуспешното партньорство между двете страни в периода 2015-2017-та, Зак Браун не изключи възможността неговият отбор отново да използва двигатели на японския производител. Не трябва да се забравя, че Макларън и Хонда спечелиха четири поредни световни титли при пилотите и конструкторите в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век

По време на уикенда в Бахрейн Хорнер потвърди, че е водил разговори със Зак Браун относно доставка на задвижващи системи от 2026 г. Тогава базиранията в Милтън Кийнс отбор ще произвежда своите силови агрегати заедно с Форд. Това ще се случи в подразделението „Ред Бул Пауъртрейнс.“

Хорнер не изключи възможността Макларън да стане клиентски отбор на Ред Бул в бъдеще.

„Мислех, че той [Браун] идва на обяд!“, пошегува се Хорнер.

„Ние сме производител на задвижващи агрегати за сезон 2026. Това ме кара да смятам, че е неизбежно да се проведат дискусии относно потенциалните доставки на силови агрегати. Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г. Разбира се, че се радваме да разговаряме както с тях, така и с други потенциални клиенти“, добави шефът на Ред Бул.

Преди време директорът на Макларън Андреа Стела заяви, че настоящото им партньорство с Мерцедес HPP е наистина стабилно. Италианецът все пак каза, че е необходимо отборът да обмисли всички варианти за 2026 г. Тогава F1 ще разполага с шест доставчика на двигатели.

„Имаме солидно партньорство с Мерцедес HPP. В същото време искаш да разбереш какво има на разположение в бъдеще. Смятам, че това е напълно естествено и не би трябвало да бъде твърде голяма изненада“, каза Стела.

Междувременно Ландо Норис коментира представянето си във вчерашния ден на пистата Сахир. Пилотът на Макларън даде четвърто време в FP1 и девето в FP2

„Мисля, че първият ден от уикенда беше разумен. Поставихме автомобила на добро място и се чувствах малко по-комфортно с него както при работа с ниско, така и с високо съдържание на гориво. Трябва да намерим по-добро време за обиколка, за да сме конкурентоспособни и да се борим с момчетата пред и зад нас. Ще продължим да работим усилено и ще гледаме напред към днешния ден“, заяви Норис.

Другият пилот на Макларън Оскар Пиастри записа първите си официални две сесии от сезон 2023 в F1. Австралиецът така и не намери място в топ 10 и в двете петъчни сесии в Бахрейн.

„Първият ми официален ден като пилот от F1 приключи. Чувствам, че имам напредък, което е добре. Има някои подобрения, които трябва да се намерят. Чувствам, че бързо стигам до тях. Все още правя по няколко грешки тук и не съм 100% доволен от карането си. Смятам, че сме на сравнително добро място. Най-важното е, че се наслаждавам се на първия си официален петък като пилот от F1“, сподели Пиастри.