Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Няма криза. Всичко е шум. Ваулс: Мерцедес не е отборът за...

Хорнер: Няма криза. Всичко е шум. Ваулс: Мерцедес не е отборът за Верстапен

2440
0
Макс Верстапен, Кристиан Хорнер
Макс Верстапен и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В Ред Бул няма криза, всичко е само шум, докато екипът се труди упорито да подобри болида RB21, заяви Кристиан Хорнер по време на уикенда в Саудитска Арабия. Макс Верстапен се нареди трети в края на петъчните тренировки в Джеда, но резултатът му на писта не се обсъждаше толкова, колкото бъдещето му. Вчера се появи нов слух, според който от Астън Мартин били готови да дадат на нидерландеца $300 млн. за три години – от 2026 до 2028 г.

„Точното определение за случващото се е „шум“. Извън отбора има много шум. Вътре в екипа е друго. Макс потвърди позицията си. Съсредоточени сме върху това да подобрим автомобила си. Това е основната ни цел. Макс е част от този процес. Той е отдаден член на тима ни. Останалото са спекулации и приказки“, посочи Хорнер.

„Сигурен си, че (Верстапен) ще е в колата ви догодина в Мелбърн?“, попита Мартин Брандъл.

„Да, абсолютно“, отговори Хорнер

„Целите ни – моите, тези на отбора и на Макс – са едни и същи. Всички сме на една и съща страница. И трябва да се изолираме от това бла-бла отвън“, каза още шефът на Ред Бул Рейсинг.

„Ако седнеш с инженерите си и обсъждаш състезанието, то не бих го описал като „кризисна среща“. Ние провеждаме много дискусии. Мисля, че срещата ни след състезанието в Бахрейн бе описана като кризисна, но тези събирания и обсъждания са напълно логични. И инженерните проблеми винаги имат инженерни решения“, каза след това ръководителят на Ред Бул Рейсинг.

„Няма криза. Не сме в положението, в което искаме. Имаме определени грижи с колата, които целият отбор работи изключително упорито да отстрани. Мисля, че разбираме какви са проблемите. През идващите стартове ще въведем редица новости в опит да ги адресираме“, продължи Хорнер

„При стабилни правила се стига до сближаване на представянето. В момента всички отбори вършат много добра работа. Във Формула 1 няма лоши екипи. Просто в болида ни има малко проблеми. Чуйте какво казва Макс. Ако не е уверен в колата при завиване, то това му коства стотни и десети от секундата. При толкова малки разлики това са много места на стартовата решетка. Знаем, че можем да се справим. Представянето ще дойде“, каза още шефът на Ред Бул.

От Астън Мартин реагираха на слуха с общо изявление, което гласи:

„Нормално е медиите да спекулират по отношение пазара на пилоти, но ние разполагаме със страхотни пилоти, които има договори за 2026 г. и по-нататък. Съсредоточени сме върху това да им дадем по-постоянен и конкурентоспособен автомобил. Когато го постигнем, те са способни да постигат страхотни резултати.“

Покрай всички истории за Верстапен и къде евентуално би могъл да отиде Джеймс Ваулс бе попитан дали е възможен вариант, при който Макс да стане съотборник на Джордж Ръсел в Мерцедес.

„Не мисля“, отговори шефът на Уилямс, който преди да поеме ръководството на тима от Гроув оглавяваше стратегическия отдел на Мерцедес.

„Според мен те са много различни като характери. Същевременно аз не съм Тото [Волф], но мисля, че той разполага с чудесна пилотска двойка, ориентирана към бъдещето в лицето на [Андреа] Кими [Антонели]. Да, пристрастен съм, защото съм работил там дълго време. Може ли представянето (на Мерцедес) да е по-добро? Да, чрез Макс. Не мисля, че има човек, който би отрекъл колко изключителен е Верстапен. Той обаче има и много неприятни страни, които трябва да се отбележат“, продължи Ваулс.

„Според мен Мерцедес има страхотна култура с двама пилоти, носещи резултати и единият тепърва изгрява. Лично аз не мисля, че това е отборът за Верстапен“, допълни шефът на Уилямс в F1

През последните дни се говори толкова за това къде би могъл да отиде Верстапен в бъдеще, че всичко около него се следи под лупа. Бе отбелязано присъствието на Оливер Минцлаф. Говори се, че един от големите шефове на концерна Ред Бул е в Саудитска Арабия точно заради притесненията от клаузата на Макс за напускане. Мениджърът на четирикратния световен шампион Раймонд Вермюлен бе забелязан да разговаря с шефа на Алпин Оливър Оукс. Наскоро Ралф Шумахер изказа теория, че тимът от Енстън също е възможно посока за Верстапен – заради амбициите на Флавио Бриаторе.

На фона на всичко това самият Верстапен продължи да работи по това, по което каза и в навечерието на уикенда в Саудитска Арабия – по болида си.

„Опитахме някои различни неща с колата. Постарахме се да намерим посока за настройването ѝ. Научихме много, но още не сме там, където искаме. Не гледам разликите. В края на деня трябва да се доверяваш на собственото си усещане. А моето чувство е, че колата върви малко по-добре в една бърза обиколка. Дългите серии обаче още са много трудни за нас. От Макларън ще са наистина конкурентоспособни, а ние имаме още доста работа и неща, които да разберем“, коментира Верстапен.

Почти същия коментар по отношение на скоростта направи и Хелмут Марко след двете свободни тренировки в петък.

„Направихме гигантски промени (по автомобила). Пробвахме нови варианти на настройки. Нещата изглеждат добре в един тур, но сме на две до три десети зад Макларън. За съжаление бяхме прекалено бавни в дългите серии. Гумите прегряваха ужасно. Трябва да направим така, че да преодолеем квалификацията с добра скорост, но да ограничим износването на гумите в надпреварата“, посочи австрийският съветник на Ред Бул в F1.