Кристиан Хорнер очаква във Ферари да отвърнат на удара след разочароващия уикенд на Имола. Според него, балансът на силите между австрийците и Скудерията ще бъде „променлив“ през остатъка от сезон 2022 в F1.
Миналият уикенд Макс Верстапен спечели втората си победа за годината на легендарното италианско трасе. Хорнер заяви, че това е било подходящо място за възстановяване както за отбора, така и за доставчика на двигатели Honda Racing Corporation (HRC). След първите четири старта от настоящата кампания, световният шампион има две отпадания, свързани най-вече със задвижващата система.
„Получи се страхотен отзвук както във фабриката в Милтън Кийнс, така и в Япония. Най-добрият възможен отговор беше да дойдем и да постигнем максимален резултат, без да загубим нито една точка в двата състезателни дни“, сподели Хорнер.
Проблемите на Верстапен в Австралия бяха причина за трето отпадане на болид на Ред Бул в рамките на три състезания. Победата на Имола позволи на нидерландеца да си върне част от преднината, която бе загубил от лидера в шампионата Шарл Льоклер от Ферари.
„Отпаданията бяха много скъпи, особено за Макс. Сезонът е дълъг и смятам, че този уикенд ще ни донесе много увереност.“
„За нас беше важно да отнемем точки от Ферари. Успяхме да сторим това и в двата шампионата. Така се възползвахме от това на Имола. Сега ще се опитаме да го надградим в Маями, където ще сме на изцяло нова писта след малко повече от седмица.“
Хорнер очаква силно предизвикателство от страна на Ферари в следващото състезание.
„Отново ще се окаже, че всичко е наред. Ферари имат страхотен автомобил и страхотни пилоти“, каза британецът.
„Те нямаха късмет в Емилия Романя. Със сигурност обаче те ще бъдат конкурентоспособни в Маями. Мисля, че така ще бъде през целия сезон. “
Ред Бул триумфира в Имола отчасти защото успя да извлече най-доброто от гумите си във влажните и хладни условия. Това е мнението на дългогодишния шеф на екипа от Милтън Кийнс.
„Както видяхме в Мелбърн, в гумите има определен работен прозорец. Настройките този уикенд бяха правилни. Видяхме, че Шарл се бори малко повече с предните гуми, отколкото ние, както в квалификацията, така и в състезанието.“
„Така че това ни даде предимство. Мисля, че Макс успя да управлява състезанието перфектно, а Чеко изгради разлика пред Шарл и можеше да я управлява. В нито един момент, с изключение на едно преминаване през тревата на Перес, не бяхме подложени на твърде голям натиск от страна на Ферари.“
Хорнер допълни, че е доволен от факта, че отборът е решил проблемите, причинили спирането на Верстапен в Мелбърн, както и двойното оттегляне в Бахрейн.
„Мисля, че сме разбрали тези въпроси„, каза той. „Проблемът, който имахме в Австралия, беше различен от този в Бахрейн.“
„Но никога не можеш да кажеш „никога“. Това очевидно показва, че сме успели да се справим с проблема от Мелбърн“, завърши Кристиан Хорнер.
Съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко бе доста по-уверен в своите изказвания относно Ферари. Той смята, че Скудерията няма да може да поддържа развойното темпо на австрийския тим.
Parking this way 👉🅿️ We’ve reserved your spot @Max33Verstappen 😉 pic.twitter.com/LchO020Cmk
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 28, 2022