Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: През 2012 г. окуражих Лауда да привлече Хамилтън и това се...

Хорнер: През 2012 г. окуражих Лауда да привлече Хамилтън и това се обърна срещу мен!

3102
0
Кристиан Хорнер, Ники Лауда
Кристиан Хорнер и Ники Лауда; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер окуражил Ники Лауда през 2012 г. да положи повече усилия да привлече Люис Хамилтън, тъй като смятал, че като пилот на Мерцедес британският състезател ще е по-малка заплаха за Ред Бул. Това разказа шефът на отбора от Милтън Кийнс в интервю за британския таблоид Дейли Мейл.

Става дума за началото на сезон 2012, когато поредица от различни пилоти печелят първите стартове, включително Пастор Малдонадо за Уилямс в Испания. В крайна сметка Себастиан Фетел и Ред Бул взимат титлите при пилотите и конструкторите. Тимът на Макларън с пилоти Хамилтън и Дженсън Бътън е трети, а Мерцедес е на пета позиция сред екипите. Според Хорнер от Бракли проучвали възможността да привлекат Люис още в началото на състезателната година. Британският мениджър твърди, че пилотът искал да отиде в Ред Бул.

„Ники Лауда бе в Мерцедес и много искаше да вземе Люис. Помня, че го окуражих да го направи. Ние се борехме с Макларън – те имаха най-бързата кола през 2012 г. Според нас Люис в Макларън щеше да е по-голяма заплаха, отколкото Люис в Мерцедес.“

„Окуражих Ники да похарчи известно количество пари, тъй като Люис малко се колебаеше. Честно би било да призная, че планът ми се обърна срещу мен!“, заяви Хорнер

48-годишният мениджър води битка с Мерцедес извън пистата през сезон 2021 и имаше няколко много сериозни сблъсъка с Тото Волф. Понастоящем твърди, че двамата се уважават взаимно.

„Що се отнася до взаимоотношенията с Тото, то там има напрегнато съперничество, но в крайна сметка се уважаваме. Тази година отново ще има ожесточени битки и изглежда като че ли някои от колегите ни може да се присъединят към борбата. Надявам се това да направи сезона дори още по-вълнуващ!“

„С Тото сме много различни. Аз ако не съм на пистата, съм във фабриката. Не живея в Монако, за да пестя от данъци и да управлявам отбор дистанционно. Предпочитам директния подход. Програмата ми е запълнена от момента, в който пристигна, докато си тръгна. Постоянно разрешавам някакви ситуации с екипа. Освен това практикувам политика на отворени врати. Израснал съм в спорта. Бях пилот, който започна да управлява отбор. Сърцето ми е на пилот. Тото е от много различен произход. Неговите корени са във финансовия свят и действията му се ръководят от това какво показват счетоводните отчети. Резултатите диктуват.“

„Дали споделя същата страст като един пилот? Нямам представа. Дали ще е тук след 10 години или ще е осребрил всичко и ще се излежава на супер яхтата си? Нямам представа. Но той не е лош човек. Отношенията ни са… нали знаете, професионални. Не е човек, с когото ще отида на вечеря или ще си планирам почивката, но уважавам постиженията му“, каза още Хорнер.