Кристиан Хорнер е категоричен, че с подовете на автомобилите на Ред Бул проблеми няма, а увеличението на годишния бюджет за настоящия сезон е недостатъчно. Тото Волф от Мерцедес каза, че допълнителните изисквания по отношение на подовете са били пълна изненада за тимовете. Той предположи, че вероятно има отбори, чиито подове имат нужда от промени, за да отговорят на правилата. Това явно раздразни Хорнер.
„Може би той има предвид колите около него, представа нямам. Но с нашия под няма абсолютно никакви проблеми или грижи с нашия под. Директивата очевидно е насочена към онези болиди, които имаха проблеми с подскачането. Това може да се обсъжда в техническата работна група – там е правилното място.“
„На Силвърстоун видяхме, че нямаше реално засегнати коли от този феномен. Тук въпросът е дали е задължение на участника да подсигури безопасността на автомобилите си или задължение на ФИА да обезопаси колите на участниците“, коментира Хорнер
Разбира се, задължение на участника е да изпълни не само техническите, но и финансовите правила във Формула 1. Това съвсем не попречи на Хорнер да лобира месеци наред, за да постигне увеличение на бюджетите за сезон 2022. То е в рамките на 3,1% или $4,3 млн. Единствено от тима на Алпин гласуваха против вдигането на харчовете. Останалите девет отбора в крайна сметка подкрепиха предложението на ФИА. При настоящите правила е необходимо 8 екипа да са съгласни, за да бъде приета промяна. Ръководителят на Ред Бул, цитиран от motorsport.com, обаче отново е недоволен.
„Достатъчно ли е? Не и в сравнение с настоящата инфлация. Увеличението е недостатъчно за нас и прекалено голямо за малките екипи. Това е компромис, за който в крайна сметка бе постигнат консенсус. Ще трябва да сторим всичко по силите си, за да се справим“, каза още Хорнер
Според Фредерик Васьор (Алфа Ромео) и Гюнтер Щайнер (Хаас) постигането на съгласие става чрез сделка, а компромисът води до широко недоволство. Тъй като доста от останалите отбори са останали недоволни от решението, то те смятат, че са постигнали разрешение на въпроса.
„Представянето на колите в средата на колоната е много близко и подреждането се променя много бързо. Според мен това се дължи на бюджетния лимит, защото отборите не могат да се „надхарчат“ и затова разликите са толкова малки. Освен това всички 10 екипа спечелиха точки досега, което наистина е страхотно за Формула 1“, обясни по-рано този сезон Щайнер.
Той самият направи компромис с позицията си, защото доскоро настояваше упорито да няма увеличение на бюджета.
„Има правила и регламенти, включително за това как се променят изискванията, дали изобщо има нужда от промяна, как се прилага всичко. А не да постигаш повече с максимално лобиране.“
„Просто трябва да следваме повече установените регламенти. „Ако един отбор има проблем с нещо, ще променим ли правилата? Не мисля, че е в интерес на спорта. Има правила, всички работят според тях, някои се справят добре. И после: „Оу, дайте да променим регламента“. Същото е с бюджетния лимит. Защо се хабихме да създаваме правила?“, бе основната позиция на шефа на Хаас, която той модифицира при последното гласуване.
Willkommen in Österreich 🇦🇹🏎 pic.twitter.com/qcKB6NPwG5
— F1 Media (@F1Media) July 8, 2022