Начало Избрани Хорнер: Партньорството с Форд е коренно различно от това, което обсъждахме с...

Хорнер: Партньорството с Форд е коренно различно от това, което обсъждахме с Порше

1314
0
Кристиан Хорнер и Джим Фарли, Ред Бул и Форд
Кристиан Хорнер и Джим Фарли, снимка Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер заяви, че партньорството между Ред Бул и Форд ще бъде коренно различно от това, което се е обсъждало с Порше. Австрийският отбор водеше дълги преговори с германския производител, които обаче в крайна сметка така и не доведоха до сделка.

В петък Ред Бул официално обяви бъдещия си алианс с Форд в F1. Двете компании ще работят заедно върху новото поколение задвижващи системи, които ще се използват от 2026 г. Двигателите ще се произвеждат в Ред Бул Пауъртрейнс в Милтън Кийнс.

Хорнер каза, че сътрудничеството с Форд ще бъде както търговско, така и техническо. То няма да бъде подобно на това, което бе обсъждано с Порше. В крайна сметка екипът от Милтън Кийнс реши да тръгне по друг път тъй като германският производител пожела да придобие значителен дял в Ред Бул Технолъсжис.

Малко след това Форд прояви голям интерес към Формула 1 и новите технически правила. В крайна сметка американският производител реши, че Ред Бул ще бъде идеалният партньор като се има предвид успехите на отбора през 2022 г. Двете компании вече работят заедно в световния рали шампионат чрез тима на М-Спорт.

Условията на сделката на Синия овал с Ред Бул нямат почти нищо общо с това, което е било искано от Порше.

„Партньорството с Форд е коренно различно от това, което обсъждахме с Порше. В този случай сделката ни е чисто от търговска и техническа гледна точка. Това не включва размяна на акции или участие в бизнеса“, сподели Хорнер.

„Това е много ясно споразумение, в което ще имаме възможност да споделяме и да имаме достъп до научноизследователска и развойна дейност, особено по отношение на електрическите превозни средства. Също така ще можем да продаваме технологични софтуерни разработки и т.н.“

„От търговска страна е много добре с оглед на това, че Форд е толкова разпространен в САЩ. Като търговски партньор, това ни помага да постигнем още по-голямо проникване на този пазар.“

Маркетингът ще бъде много важен компонент и за двете компании. Участието на Форд е мотивирано и от трансфера на технологии, който ще се осъществи между страните. Американският конструктор е особено заинтересован да помогне на Ред Бул в областта на електрификацията.

„Всичко е на масата, що се отнася до ресурсите на Ford Motor Company. Искаме да допринесем в сектор, където ще има добавена стойност и полза.“

„Първоначалните области, които бяха идентифицирани и в които работим, със сигурност са в технологията на акумулаторните клетки, в самия електромотор, както и в управлението, софтуера.“

„Със сигурност очаквам, че ще имаме служители, които ще работят на пълен работен ден в Милтън Кийнс. Но това ще се случи на по-късен етап“, продължи Ръшбрук. „Никъде не ходим на състезания само като маркетингово упражнение. Това се отнася особено за шампионат като F1.

Форд също така не омаловажава начина, по който сегашният растеж и популярност на F1 в САЩ могат да повлияят на репутацията на компанията.

„[Растежът в САЩ] със сигурност помага. Както вече казахме, това беше тази комбинация от технологията и възможността за двупосочен трансфер.“

„Това беше възможността за маркетинг и връзка с разнообразни фенове в световен мащаб. Да, специфичният растеж в САЩ със сигурност допринесе за това. Все пак той не беше единствената причина [за завръщането на Форд].“

„Страхотно да видим повече състезания в САЩ. Това са три много различни състезания в три различни части на страната. Бях на COTA миналата година и беше фантастично. „Досега не бях ходил там на състезания. Атмосферата и усещането бяха фантастични, а броят на феновете там и страстта на тези фенове беше наистина огромен. Ето затова за нас е важно да бъдем част от това нещо“, завърши Марк Ръшбрук.