Начало Избрани Хорнер също се включи в темата за легалността на болида на Ферари

Хорнер също се включи в темата за легалността на болида на Ферари

7857
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер, снимка Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер също се включи в темата за легалността на болида на Ферари. Според шефа на Ред Бул, ФИА трябва да гарантира, че отборите не използват тестовете на Пирели за „аеродинамични или развойни дейности.“ Това се случва на фона на споровете с някои от конкурентните екипи на Скудерията, според които екипът от Маранело не е действал по правилата в теста на гуми за 2023 г. на пистата Имола.

Коментарите му идват, след като ФИА оправда тима на Ферари за това, че е ползвал две различни спецификации на пода по време на теста за гуми в Имола.

Шарл Льоклер и Карлос Сайнц участваха в първата част от изпитанията на Пирели. Те се проведоха веднага след уикенда за Гран при на Емилия Романя.

Това накара някои отбори да задават въпроси, тъй като спортният правилник на Формула 1 постановява, че по време на тестовете на гуми не може да се използват нови компоненти на автомобила. Всички части трябва да са били използвани на пистата в някакъв момент по време на предишен рейс уикенд.

Хорнер не изказа мнението си за решението на ФИА. Шефът на Ред Бул е против това отборите да събират аеродинамични данни по време на тестовете на Пирели.

В крайна сметка ФИА трябва да следи за това нещо“, обясни Хорнер пред медиите.

Разбирането ми за правилата за тестване на гуми е, че трябва да се работи с фиксиран формат на спецификацията на автомобила. Ако трябва да се замени дадена част, това може да стане само с по-стар компонент от спецификацията. Той вече трябва да е бил ползван.

„Вълнението около пода на Ферари беше, че той със сигурност се различаваше от сутрешния и следобедния. Изглеждаше, че има някои промени в него.“

Хорнер отправя искане за тестване на гуми за F1

Според техническия анализатор на RacingNews365. com Паоло Филисети, подът, който Сайнц използва на теста в Имола, е бил тестван от Льоклер по време на уикенда за Гран при на Австралия. Това означава, че не са нарушени никакви правила.

След комуникация с Ферари по въпроса, ФИА е доволна както от полученото обяснение, така и от доказателствата, които Скудерията е предоставила.

Мисля, че ФИА трябва да извърши тази полицейска работа и да направи надлежна проверка“, продължи Хорнер.

Това, което със сигурност искаме да избегнем, е факта, че тези автомобили са толкова незрели и все още са в много ранен етап на развитие. Искам тестовете на гуми да не се превърнат в тестове за развитие на аеродинамиката или ефективността на болида. Целта на тези тестове не е такава“, завърши Кристиан Хорнер.