Начало Избрани ФИА е прекратила разследването срещу Ферари

ФИА е прекратила разследването срещу Ферари

3458
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

ФИА е прекратила разследването срещу Ферари. Ръководният орган разреши на Скудерията да използва различните подове oт теста на новите гуми на Пирели. Той се e състоял в дните след Гран при на Емилия Романя на пистата Имола.

Както стана ясно по-рано, федерацията е обсъждала с Ферари възможността отборът да използва различни спецификации на своя под по време на теста на Пирели след Гран при на Емилия Романя. Скудерията бе един от четирите екипа, които останаха на италианското трасе, за да тестват смесите на италианската компания за 2023 г.

Шарл Льоклер е бил забелязан да кара с по-стара спецификация на пода сутринта по време на тестовия ден на Ферари. След това монегаскът е отстъпил мястото си на Карлос Сайнц.

Някои от конкурентните отбори на Скудерията бяха заинтригувани защо Сайнц е бил забелязан да кара с друг под. Според тях, това може да е в нарушение на правилата.

Подът, използван от Сайнц, изглеждаше бил актуализирана версия, която включва специален дефлектор под самия под, който отборите използват, за да помогнат за преодоляване на подскачането. Поради тази причина са били зададени въпроси за това дали действието се е случвало и преди.

Ситуацията накара поне два отбора да поискат от ФИА разяснения относно ситуацията. Те са искали федерацията да обясни дали във Ферари са направили нещо в нарушение на правилата. Според Моторспорт Италия, единият от екипите е бил Макларън.

След диалог между ФИА и Скудерията по време на уикенда в Маями за проверка на използваните компоненти се разбира, че разследването е приключило. Ръководният орган е решил, че правилата са спазени и на практика няма никакво нарушение.

Все още официално изявление по въпроса. Според източници, близки до екипа, смяната на пода на Ферари за следобедната сесия е продиктувана от повредите, нанесени в сутрешното каране на пистата.

ФИА се уверила, че подът, монтиран в автомобила на Сайнц за следобедните изпитания, всъщност е бил по-стара спецификация. Тя е била използвана по-рано през годината. По този начин този компонент е бил в съответствие с правилата на F1.