Начало Избрани Хюлкенберг не съжалява, че не е намерил място в топ F1 отбор

Хюлкенберг не съжалява, че не е намерил място в топ F1 отбор

1696
0
Нико Хюлкенберг
Нико Хюлкенберг, снимка Заубер

Нико Хюлкенберг има една от най-странните и необичайни F1 кариери. Германският ветеран премина през редица отбори през последните близо 15 години и дори остана извън спорта за немалък период от време. Макар никога да не намери място в топ тим, Хюлкенберг не съжалява за нищо и няма търпение да започне престоят си в кариерата си със Заубер/Ауди.

Хюлкенберг дебютира в F1 през 2010 г. с Уилямс. Предишната година той спечели тогавашните серии GP2 с отбора на АРТ Гран при. Германецът записа нелоша първа кампания в световния шампионат и дори спечели квалификацията в Бразилия. Въпреки това той беше освободен от Уилямс в края на годината и заменен от Пастор Малдонадо

След като прекара един сезон настрани, Хюлкенберг се завърна на стартовата решетка с Форс Индия. После той избра да отиде в Заубер. Там германецът прекара един сезон, преди да се върне във Форс Индия през 2014 г.

Хюлкенберг остана в базирания в Силвърстоун отбор до края на 2016 г. После той преминава в Рено, където прекарва общо три сезона. След финала на сезон 2019 германецът остава без титулярно място. В онзи момент изглеждаше, че кариерата му в F1 е приключила.

Германският ветеран записва общо четири участия в периода 2020-2022 г. с отборът на Рейсинг Пойнт, който след това бе ребрандиран като Астън Мартин. Той успя да покаже добро темпо и да впечатли някои F1 екипи, след което започна да работи по завръщането си в спорта.

Хюлкенберг се завърна в F1 през 2023 г. с Хаас. Макар че отсъства от спорта толкова време, той показа добро темпо и успя да победи съотборника си Кевин Магнусен. Миналата година той отново финишира пред датчанина и на няколко пъти беше близо до резултати в челната петица.

Кариерата на Хюлкенберг изглежда не толкова свързана с пропуснати възможности, колкото с тихо удовлетворение, изковано от натрупания опит. 37-годишния пилот има 227 старта в Гран при и изглежда се е примирил с факта, че никога няма да кара за топ отбор.

„В крайна сметка винаги е имало някакви дреболии. Последното парче от пъзела е липсвало по една или друга причина“, каза Хюлкенберг в интервю пред Моторспорт от края на 2024 г.

„В крайна сметка всичко е толкова просто и ясно. Нищо не е приключено, докато не е наистина готово и подписано. Понякога бях много близо, но това не се брои, ако не е подписано и одобрено от другата страна. Можем да говорим дълго време за това колко близо съм бил или не съм бил до топ отбор, но в крайна сметка това няма значение. Имаше нещо, което винаги липсваше“, добави германският ветеран.

Поглеждайки назад, Хюлкенберг не съжалява за изпуснатите възможности да отиде в отбор от челото. Миналата есен той разкри, че е бил близо до преминаване във Ферари през 2014 г. В крайна сметка обаче Скудерията е предпочела да върне Кими Райконен. Хюлкенберг е поискал обяснение от тогавашния шеф на тима и настоящ президент на F1 Стефано Доменикали, но така и не е получил отговор. Попита дали гледа с носталгия на тези моменти, той отговаря така: „Не, изобщо не. Не съм носталгичен човек.“

Хюлкенберг призна, че е имал много малки очаквания при завръщането си в F1 с Хаас.

„Честно казано, дойдох тук със сравнително малки очаквания. Мислех си“ „Хей, удължих кариерата си. Сега просто ще се наслаждавам, извличам максимума от това и оставам възможно най-позитивен“. През тези две години научих много.“

„Все пак това беше нещо повече от опит и учене. Това беше преоткриване на радостта от спорт, който често изисква толкова много емоционално, колкото и физически.“

„Просто наистина ми хареса и се забавлявах се с него. Това не винаги е било така. Това беше много ценно за мен и означаваше, че в крайна сметка мога да се представя добре“, каза още Хюлкенберг.

Тази година Хюлкенберг отново ще кара за Заубер, след което ще бъде заводски пилот на Ауди. Германецът на практика получава последен шанс да опита да се бори в челото, стига да разполага с добър болид.

„Фактът, че тази историята за Ауди следва главата с Хаас… никога не съм очаквал това. Но от тази гледна точка често пъти се случват неочаквани неща, така че всичко това се вписва до известна степен“, заключи Нико Хюлкенберг.

Очакванията са Хюлкенберг да изпитва огромни затруднения през сезон 2025. Германецът се прехвърли в отбор, който се намира в сериозна криза и финишира последен при конструкторите. Заедно с германеца ще бъде шампионът във Формула 2 Габриел Бортолето.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Nico Hulkenberg (@hulkhulkenberg)