Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хюлкенберг: Нямам търпение да се състезавам

Хюлкенберг: Нямам търпение да се състезавам

40
0

Нико Хюлкенберг ще дебютира през 2010 г. във Формула 1 с екипа на Уилямс. Роденият през 1987 г. пилот стана шампион в сериите GP2 този сезон, но вече има опит и в Гран при. Пресофисът на Уилямс разпита младия състезател за чувствата му, след като официално стана титуляр в F1 и какво се случва с него понастоящем.

– Как се чувстваш след официалното обявяване на новината?

– Много съм развълнуван, че ще карам за Уилямс. Те са истински състезатели. Работил съм с отбора като тест пилот две години и вече познавам хората добре. Тази година изкарах известно време във фабриката в различни отдели – композитни материали, аеротунела. Харесвам хората и атмосферата във фабриката е страхотна. Сега вече имам титулярно място и нямам търпение да дойде следващият сезон.

– Какви са целите ти за догодина?

– Искам да съм постоянен, да върша добра работа за отбора. Иска ми се да направя хубави състезания и да спечеля точки.

– Какви са очакванията на отбора към теб?

– Те, разбира се, очакват нещо от мен – иначе нямаше да ми дадат една от колите си! Но според мен очакванията им са реалистични.

– Какви стъпки ще предприемеш, за да си сигурен при дебюта си в F1?

– Не мога да подсигуря нищо. Всичко, което мога да направя, е да работя здраво през зимата. Ще правя колкото мога тестове и ще използвам симулатора в Гроув възможно най-много. Ще се подготвя добре с инженерите си, след това идва ред на пистата и надпреварите – ще видим как ще е в Бахрейн.

– Кога ще караш за първи път колата?

– Ще тествам FW32 в началото на пробите през февруари, но през декември ще участвам в тестовете за млади пилоти на Херес.

– Рубенс Барикело ще ти е съотборник през 2010 г., какво мислиш за това?

– Това е нещо абсолютно позитивно от моя гледна точка. Като новак във Формула 1 не бих могъл да искам по-добър човек за съекипник. Добра комбинация е.

– Смяташ ли, че можеш да победиш Рубенс догодина?

– Трудно е да се прецени на този етап. Преди началото на сезона има ограничени тестове, няма да има много време за подготовка по пистите, но се надявам да съм с неговото темпо от началото. После се надявам скоростта ми да е сравнима и дори да го задмина в определен момент.

– Такъв тип съотборник ли предпочиташ?

– Нямам претенции. Искам най-добрия съекипник, който мога да имам. Някой бърз, опитен и добър пилот, а това виждам у нето.

– Ще търсиш ли съвети от него?

– Би било глупаво да не го правя! Мога да науча много от опита му, особено като гледам как работи по време на състезателен уикенд.

– Изминаха пет години от последната победа на Уилямс във Формула 1. От това, което знаеш до момента за новия болид, мислиш ли, че отборът може да преобърне представянето си?

– Със сигурност се надявам да е така. Много време съм във фабриката, гледам как момчетата работят, но никога не е съвсем ясно колко бързо и ефективно вървят програмите за развитие на останалите екипи докато не стигнеш до трасето. Едва тогава може да се прецени.

– Какво мислиш за това, че отборът ще ползва двигател Косуърт?

– Смятам, че нещата изглеждат добре, но и тук важи същото като за автомобила – трябва да изчакаш, за да видиш как е на писта срещу другите.

– Според теб как израсна като пилот след годината ти в GP2?

– GP2 са трудни серии. В дебютния си сезон трябва да се състезаваш срещу пилоти, изкарали в шампионата две-три години. Те вече имат опит за питстоповете, за пистите. Срещу това е трудно да се състезаваш и първите стартове определено бяха тежки. След няколко старта намерихме добър ритъм и вече работехме добре като екип, което помогна. Като цяло това бе учебен процес за мен.

– Смяташ ли, че има повече натиск при теб заради факта, че Вили Вебер ти е мениджър, а той управляваше кариерата на Михаел Шумахер във Формула 1?

– Не, въобще. От страна на Вили няма никакъв натиск. С него се разбираме страхотно, винаги ме е подкрепял – и на пистата, и извън нея. Работим много добре заедно и се надявам нещата да си останат така.

– Как се чувстваш като бъдеш съперник на поколението млади немски пилоти?

– Шестима немци е много, но пък има и доста бразилци. За мен обаче няма значение кой откъде е, когато се състезавам.

– Успехът на Браун като независим екип дава ли ти надежда, че Уилямс отново могат да оспорят първенството на Макларън и Ферари?

– Надежда винаги има. Независимо от това какво постигна Браун обаче, аз знам, че Уилямс може да е успешен екип!