Начало Избрани Хюлкенберг се надява Хаас да реши възможно по-скоро проблемите с темпото на...

Хюлкенберг се надява Хаас да реши възможно по-скоро проблемите с темпото на VF-23 в състезанията

427
0
Нико Хюлкенберг
Нико Хюлкенберг, снимка Венелин Николов

Нико Хюлкенберг коментира представянето си по време на Гран при на Канада. Пилотът на Хаас призна, че хроничните проблеми на автомобила VF-23 с гумите са компрометирали състезанието му и са попречили да се бори за място в зоната на точките.

Хюлкенберг направи страхотно впечатление във втория ден от състезателния уикенд в Монреал. Състезателят на Хаас успя да се справи с променливите условия на трасето „Жил Вилньов“ и прескочи първите два сегмента от сесията и се класира в Q3. Хюлкенберг даде второ време малко преди червения флаг в Q3, предизвикан от завъртане на Оскар Пиастри. В това време на пистата започна да вали все по-силен дъжд. Това не позволи на пилотите да подобрят времената си и запази стартовия ред. Така Хюлкенберг се оказа на първа стартова редица редом до победителя в сесията Макс Верстапен от Ред Бул

Радостта на пилота на Хаас обаче се оказа прекалено кратка след като той бе разследван от стюардите по време на Q3. Финалната фаза на квалификацията беше прекъсната заради завъртане и удар в стената след шести завой на Оскар Пиастри от Макларън. В този момент Хюлкенберг вече беше в първи завой след като приключи бързата си обиколка. Оказа се, че не е намалил достатъчно скоростта, както изисква правилникът. В допълнение състезателят на Хаас не е разбрал правилно сигнала в слушалките си и го е приел като предупреждение, че е твърде бавен.

Хюлкенберг имаше добър старт и се намираше в челната шестица в началните етапи от надпреварата в Канада. За нещастие пилотът на Хаас извади много лош късмет по време на първия си питстоп, който бе малко преди появата на кола за сигурност. Така той загуби страшно много време спрямо своите конкурентни и се смъкна в дъното на колоната. После Хюлкенберг отново имаше проблеми с гумите и направи още едно спиране. В крайна сметка той завърши 15-ти и си тръгна с празни ръце от толкова обещаващия уикенд в Канада.

„Все едно бях объркал посоката при движение на еднопосочна улица“, сподели Хюлкенберг.  „До известна степен това беше очаквано. Въпреки всичко винаги се надяваме на най-доброто, което можем да постигнем. Винаги искам да подобря представянето си спрямо последното състезание, в което участвах“, добави пилотът на Хаас.

Германецът призна, че представянето на неговия автомобил в деня на състезанието е било много по-различно от това в квалификациите. Той е категоричен, че влошаването на състоянието на гумите все още е основната слабост на VF-23.

„[По отношение на] управлението на гумите или степента на гумите, не беше чак толкова зле. По-скоро усещах, че ни липсва скорост в сравнение с някои от основните ни конкуренти. Това още веднъж потвърждава, че имаме много работа по отношение на темпото в дългите серии с обиколки и цялата последователност, защото това наистина ни пречи в неделя.“

Хюлкенберг е положил допълнителни усилия на старта, за да се опита да се задържи на по-предна позиция. В крайна сметка обаче той е бил „погълнат“ от някои от по-бързите болиди зад себе си

„Все едно ви бомбардират, а вие бягате в различни посоки в опит да ги избегнете. Всъщност това не е толкова забавно, но нещата са такива, каквито са.“

Хюлкенберг също така призова отбора си да работи върху дългосрочно решение на проблемите с гумите.

„Трудно е да го приемеш, особено в момента. Смятам, че трябва да мислим в по-дългосрочен план и да помислим за дългосрочно решение на проблема с гумите. Според мен наистина не можем да направим нищо с настройките, за да поправим това. Това е много по-голям проблем, с който сме много наясно с него“, добави пилотът на Хаас.

Гюнтер Щайнер се съгласи с мнението на Хюлкенберг. Шефът на Хаас призова инженерите на отбора да направят всичко възможно, за да решат проблемите с прекомерното износване на гумите.

„Вече е съвсем ясно, че не постигаме очакваните резултати, което е много разочароващо“, каза Щайнер.

„Смятам, че знаем какво да търсим. Проблемът е, че представянето ни се влошава драстично веднага навлезем в трафика и се движим зад някой автомобил. Не можем да възстановим ефективността на гумите и просто се плъзгаме назад.“

„Ясно виждаме, че гумите ни се разпадат щом се отдалечим от свободния въздух и започнем да се борим. Затова трябва да видим трябва да търсим и да направим. Трябва да съберем главите си и да се опитаме да намерим решение на проблема, а не да се крием зад добрите резултати в квалификациите“, завърши шефът на Хаас.