Начало Автомобили Hyundai направи световна премиера на IONIQ 5 N на фестивала в Гудууд

Hyundai направи световна премиера на IONIQ 5 N на фестивала в Гудууд

210
0

IONIQ 5 N на Hyundai Motor Company — първият спортен, изцяло електрически модел на марката N — дебютира на Goodwood Festival of Speed в Западен Съсекс, Англия

Новият автомобил олицетворява дългогодишния опит и експертиза на Hyundai в предлагането на висококачествена мобилност с фокусираните върху водача N модели. Марката N се завърна в WRC през 2014 г.

„Hyundai N олицетворява технологичното лидерство на Hyundai Motor Company“, каза Джехун Чанг, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Company. „Печелившата комбинация от технологичния опит в моторните спортове на марката N разширява границите на производителността на автомобилите, което логично доведе до модела IONIQ 5 N. Ключовите разработки, които осъществихме в IONIQ 5 N, ще засилят конкурентноспособността на всички модели на Hyundai в бъдеще. Ето защо марката N съществува.”

„IONIQ 5 N е разработен, за да изведе удоволствието от шофирането на ново ниво чрез използване на най-новите технологии. Започвайки с IONIQ 5 N, марката N има за цел да достави характерното за N забавно изживяване при шофиране “, допълни Тил Вартенберг, вицепрезидент и изпълнителен директор на Motorsport секцията в Hyundai Motor Company. „За да постигнем това, ние се вслушахме във почитателите на N бранда, за да настроим фино първия си изцяло електрически N модел, с цел да наелектризираме страстта към шофиране и на най-взискателни N-ентусиасти.“

Вдъхновени от световния рали шампионат, интегрирани задвижващи оси (IDA) се прилагат както отпред, така и отзад. Те са подсилени, за да издържат на по-силен въртящ момент на електродвигателя. Същевременно намаляват неподресорената маса заедно с 21-инчовите алуминиеви джанти. Монтажът на двигателя и батерията е подсилен, докато предните и задните подрами са модифицирани за по-добра странична твърдост.

За подобряване на реакцията и обратната връзка от волана, кормилната колона на IONIQ 5 N е подсилена за подобрена твърдост

В допълнение превозното средство разполага със специално настроена система N R-MDPS (електрически усилвател на волана, монтиран на рейка) с по-високо съотношение на управление и подобрена обратна връзка за въртящия момент. Тези подобрения водят до по-директно и комуникативно управление, което вдъхва по-голяма увереност на водачите.

N Pedal е разработен като решение за справяне с теглото и размер на електромобилите. Същевременно се цели постигане на характеристики на управление, наблюдавани в спечелилите шампионата i20 N WRC на Hyundai. Тази интелигентна софтуерна функция, е проектирана да осигури незабавна реакция при завиване и подобрена чувствителност на педала на газта. N Pedal дава приоритет на бързото завиване пред енергийната ефективност. Това се случва на основата на технология, използвана в регенеративната спирачна система на i-Pedal.

N Drift Optimizer помага да се поддържа ъгълът на отклонение чрез балансиране на множество контролери на превозното средство.

Интегрираната функция Torque Kick Drift позволява на водача да симулира действието на съединителя на превозни средства с ДВГ със задвижване на задните колела за сценарии на шофиране, които изискват по-незабавно иницииране на дрифт. Това е резултат от усъвършенствана технология за електронно управление.

N Torque Distribution осигурява променливо разпределение на въртящия момент между двата задвижващи моста

То може да се регулира на 11 нива. e-LSD (електронен диференциал с ограничено приплъзване) на задната ос оптимизира производителността и контрола при завиване. Допълнителните сензори на колелата и по-широкият диапазон на амортисьорите заедно с увеличния размер разширяват обхвата на ефективността на електронно контролираното окачване.

IONIQ 5 N се възползва от няколко технически подобрения. Електрическите му двигатели се въртят до 21 000 RPM, осигурявайки 478 kW/650 PS с включен N Grin Boost. Това е резултат от двустепенния инвертор с повишена енергийна ефективност за по-голяма мощност от новата 84 kWh батерия.

Няколко ексклузивни функции подпомагат производителността и представянето. N Grin Boost максимизира ускорението чрез увеличение на мощността за 10 секунди, а N Launch Control осигурява три различни нива на сцепление за възможно най-бързия старт. Track SOC (състоянието на зареждане) автоматично изчислява консумацията на батерията на обиколка.

IONIQ 5 N поставя нов стандарт за управление на температурата в тежките условия на състезателна писта

В сравнение със своите конкуренти, IONIQ 5 N може да се похвали с по-висока устойчивост на влошаване на мощността, причинено от високата температура — загуба на максимална мощност поради прегряване.

Подобрена е системата за термично управление на батерията с увеличена площ за охлаждане, по-добър охладител на моторното масло и охладител на батерията. Независимите радиатори за батерията и двигателя увеличават максимално устойчивостта на IONIQ 5 N срещу влошаване на производителността преди и по време на интензивно шофиране на писта.

Преди шофиране водачът може да използва N Battery Pre-Conditioning, за да оптимизира клетките на батерията до най-ефективната температура. Изборът е между режим „Drag“ за бързо достигане на пълна мощност или режим „Track“. Вторият вариант оптимизира възможно най-ниската температура на батерията за повече обиколки.

Функцията N Race допълнително оптимизира издръжливостта на EV на пистата, като дава на шофьорите по-директен контрол върху потреблението на енергия от автомобила. N Race прилага подход, заимстван от моторните спортове, за максимализиране на ресурсите за възможно най-бързи времена. Докато този тип промяна на настройките обикновено изисква екип от механици и оборудване, IONIQ 5 N го предлага с удобството на няколко натискания на бутоните.

С N Race шофьорите получават стратегическия избор да дадат приоритет на „Издръжливост“ или „Спринт“. „Издръжливост“ увеличава максимално пробега на състезателната писта. Това се постига чрез ограничаване на пиковата мощност, което води до по-бавно повишаване на температурата. За сравнение, „Спринт“ дава приоритет на мощността и осигурява бързо необходимата енергия.

IONIQ 5 N разполага с N-настроени спирачки, които представляват най-мощната спирачна система на Hyundai

Моделът има предни дискове с диаметър 400 мм с четирибутални моноблокови апарати и 360 мм задни дискове. Тези спирачки са конструирани с нови леки материали и оптимизиран въздушен поток за подобрена ефективност на охлаждане. В допълнение, регенеративната спирачна система е преконфигурирана в IONIQ 5 N, за да подобри спирачната ефективност. Тя е и основният източник на спирачна сила. Механичните спирачки доставят допълнителна спирачна сила, когато е необходимо. Така се осигурява повишена издръжливост на пистата.

За да отговорят на суровите изисквания за спиране на пистата Нюрбургринг, инженерите на Hyundai N проектират N Brake Regen. Това е разработена специално за IONIQ 5 N спирачна система. Тя предлага до максимум 0,6 G забавяща сила — водеща цифра в индустрията. Остава включена при активиране на ABS с максимум 0,2 G. Рискът от износване на спирачките поради относителната тежест на EV е сведен до минимум. Това е постигнато чрез максимализиране на регенеративната спирачна мощност, което води до по-ниска спирачна сила, приложена към механичните спирачки.

Безпроблемният микс между използването на N Brake Regen и хидравличните спирачки създава плавен и незабележим за водача преход. Освен това, спирането с левия крак позволява педалът на спирачката и газта да работят едновременно при шофиране на пистата.

Като ежедневен спортен автомобил, IONIQ 5 N осигурява завладяващо усещане при смяна на предавките и емоционално шофиране чрез интегрирания N e-shift и N Active Sound +.

N e-shift осигурява усещане за контрол върху подаването на мощност и създава впечатление за превключване, докато N Active Sound + работи, за да достави не само футуристичен EV звук, но и подобни на ДВГ звуци на двигателя и изпускателната система

За да осигурят по-добра „комуникация“ между водача и електромобила, инженерите на Hyundai N разработиха функциите N e-shift и N Active Sound +. Това води и до по-прецизен контрол от страна на шофьора върху динамичното шофиране на IONIQ 5 N.

N e-shift симулира осемстепенната трансмисия с двоен съединител (DCT) на автомобилите N с двигател с вътрешно горене. Той създава впечатление за превключване на предавките чрез контролиране на изходящия въртящ момент на двигателя. Симулира усещането за „разтърсване“ между превключванията. В резултат на това осигурява по-прецизно, интерактивно изживяване при шофиране.

N Active Sound+ е съчетан с N e-shift, за да подобри изживяването при шофиране на EV, като създаде сетивно изживяване за водача. Това е система с 10 високоговорителя (осем вътрешни и два външни), която предлага три различни звукови теми. Темата „Ignition“ симулира звука на двигателите 2.0T на N, а „Evolution“ осигурява характерен „спортен“ звук, вдъхновен от RN22e. Темата „Свръхзвукова“ е уникална концепция, вдъхновена от двумоторни бойни самолети, включваща променлив обем по време на завиване.

IONIQ 5 N е оборудван и с N Road Sense, който автоматично препоръчва активирането на режим N, когато бъдат открити двойно извити пътни знаци (само за ЕС).

Подобно на стандартния IONIQ 5, неговият N вариант е оборудван с Vehicle-to-Load (V2L), което позволява на водача да използва съхранената енергия от високоволтовата батерия за презареждане на устройства, като електровелосипед, електрическо къмпинг оборудване или домакински уреди — дори когато автомобилът е изключен.

Екстериорът на IONIQ 5 N добавя много дизайнерски елементи, подобряващи производителността. Има контрастиращи черни декоративни части и заден спойлер тип крило, които подчертават спортните аспекти на стандартния модел

Моделът N допълнително се отличава от стандартния IONIQ 5 с промяна на пропорциите. Той е с 20 мм по-нисък като цяло. В долната част е с 50 мм по-широк, за да побере по-широки гуми и с 80 мм по-дълъг поради по-изпъкналия дифузьор.

Отпред има N Mask – графичен панел с функционална мрежа заедно с въздушна завеса и въздушни клапи за допълнително охлаждане. Лип спойлер минава през долната част на бронята, за да подчертае позицията на автомобила. Ексклузивният за EV N „Luminous Orange“ в долната част на черния капак на предната броня продължава покрай страничните прагове, придавайки на IONIQ 5 N вид, готов за състезателна писта.

Това впечатление е допълнително подсилено от 21-инчови алуминиеви джанти. Те са с гуми с високо сцепление 275/35R21 Pirelli P-Zero – за подобрена возия и управление, както и по-добро сцепление при представяне на писта.

Отзад изпъкналият спойлер тип крило, заедно с акцентиран в оранжево заден дифузьор и въздушен отвор, помагат за контролиране на въздушния поток за поддържане на оптимални аеродинамични характеристики. Освен това допълнително подчертават възможностите за висока производителност на IONIQ 5 N и добавят към неговия агресивен стил. В спойлера е интегрирана триъгълна N-HMSL стоп светлина.

Интериорът на IONIQ 5 N предлага типичните за N моделите акцентирани елементи – волан, седалки, панели на вратите и метални педали

Новопроектираният N волан изпъква на видно място с логото N, заобиколен от N бутони, които задават желания режим на шофиране, подредени така, че да отговарят на предпочитанията на водача. Режимите на шофиране могат да бъдат персонализирани и съчетани с всеки бутон в различни комбинации.

N Grin Boost бутон позволява незабавен и интуитивен достъп за максимално ускоряване и удоволствие от шофирането. Лопатките на волана са оптимално позиционирани на върха на пръстите на водача, за да включат функциите N e-shift и N Pedal.

N седалките имат подсилени подпори, така че дори при поява на силно странично ускорение в остри завои, те поддържат здраво горната и долната част на тялото.

Поради естеството на спортното N шофиране, педалите на IONIQ 5 N са оптимизирани за контакт с крака при сценарии на шофиране на писта, които включват презавиване, занасяне и силово плъзгане, намалявайки риска от подхлъзване на крака при шофиране с два крака.