Хюндай потвърди привличането на Есапека Лапи и Крейг Брийн. Двамата идват на мястото на От Танак и Оливър Солберг. Така южнокорейския производител разкри пилотския си състав за сезон 2023 в WRC, който ще се състои от четири екипажа и три автомобила.
Лапи е най-новото попълнение на Хюндай. Финландецът спечели рали Финландия 2017. Тази година той делеше автомобил на Тойота заедно със Себастиен Ожиe и записа три подиума, които бяха на различен терен. Първо Лапи финишира трети на снега в Швеция, след което финишира на същата позиция на чакъла във Финландия и асфалта в Белгия.
Третият Хюндай i20 N Rally1 ще бъде поделен между изключително опитния испанец Дани Сордо и Крейг Брийн. Ирландецът се завръща в отбора от Алценау след като изкара един сезон в М-Спорт.
🚨 Four crews, three cars for our 2023 WRC line-up.@thierryneuville and @EsapekkaLappi will contest all rounds in the Hyundai i20 N Rally1. @DaniSordo and @Craig_Breen will share a third car.
Read more: https://t.co/zR4DLhTomm#HMSGOfficial | #WRC pic.twitter.com/GV2TYL1zyW
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) November 18, 2022
„Опитът е приоритет номер едно за нашия WRC състав за 2023 г. Благодарение на Тиери, Есапека, Дани и Крейг разполагаме със силна комбинация от пилоти, които могат да ни поведат към новия сезон. Завършихме шампионата през 2022 г. с двойна победа в Япония. Въпреки това догодина ще се изправим пред нова конкуренция от страна на съперниците ни. Очакваме опитът и талантът на нашите екипажи да ни помогнат да се представим на най-високо ниво във всички състезания от шампионата“, каза президентът на Хюндай Моторспорт Шон Ким.
Хюндай още не е избрал постоянен заместник на бившия шеф Андре Адамо, който напусна в края на миналата година.
„Имаме удоволствието да потвърдим пълния си пилотски състав за сезон 2023 във WRC. Той се състои от три автомобила и четири опитни екипажа. Познаваме потенциала на Тиери и желанието му да се бори за титлата при пилотите. След като Есапека се присъедини към отбора за пълна кампания, разполагаме с пилотски състав, който може да се бори за челните позиции във всички състезания, без значение от настилката. Есапека има и необходимия опит, за да ни помогне да развием нашия Хюндай i20 N Rally1. Скоростта на автомобила ще бъде от основно значение през целия сезон“, сподели заместник-шефът на Хюндай Жулиен Монсо.
„В третия автомобил е Дани, който е идеалният съотборник и надежден партньор. Той има пет подиума в последните шест състезания, което говори само за себе си. Крейг се завръща в отбора напълно мотивиран. Така двамата допълват завидно талантлив състав, който да подкрепя Тиери и Есапека. С тези четири екипажа разполагаме с конкурентноспособна и опитна комбинация от таланти. Очаквам тя да подкрепи екипния дух и манталитет в цялата ни организация“, допълни Монсо.
Нювил коментира целите на Хюндай за следващия сезон. Белгиецът няма търпение да започне да работи с Лапи и отново да бъде в един отбор с Брийн.
„Можем да гледаме към сезон 2023 с добро настроение и с по-голяма мотивация. Знаем, че разполагаме със силен и опитен екипаж. Есапека ще бъде чудесно попълнение в нашия екип. Сигурен съм, че той ще допринесе с важна перспектива за работата ни. Хубаво е също така Крейг да се върне и да дели трети автомобил с Дани. Това е добра комбинация от познати лица и нова кръв, която, сигурен съм, ще ни даде нов импулс в началото на новата кампания“, заяви Нювил. „Отборната етика е наистина важна ценност в Hyundai Motorsport. Всички членове на компанията допринасят за постигането на нашите цели. Благодарение на потвърдения състав на екипажа се намираме в добра форма, за да стартираме следващия сезон по най-добрия начин“, добави пилотът на Хюндай.
„Животът е пълен с изненади! Не очаквах да получа шанса да се присъединя към Хюндай Моторспорт и да карам с пълна програма в WRC. Това е истинска мечта и уникална възможност. Много съм щастливи да се присъединя към семейството на Hyundai Motorsport. През сезон 2022 отборът показа, че е способен да развие много автомобила през сезона и има шансове за победа на всяка настилка“, коментира Латпи.
„От това, което вече чух, сезон 2023. изглежда много обещаващо. Наясно сме, че има много работа за вършене. Вярвам, че имаме какво да дадем на целия отбор. Искам да благодаря на Хюндай Моторспорт за това, че ни гласуваха доверие. Ще направим всичко възможно, за да постигнем успех и общите ни цели“, допълни пилотът на Хюндай.
Дани Сордо трябваше да се оттегли след края на сезон 2022 в световния рали шампионат. Испанският ветеран в крайна сметка реши да подпише нов договор и да продължи да участва с ограничена програма в шампионата.
„Решението да подпиша отново с Хюндай Моторспорт беше ясно и лесно за мен. През тези девет години хората тук се превърнаха в мое второ семейство. Това е моят отбор и мястото ми в него. Предложиха ми още един сезон, в който мога да споделя третия автомобил с друг екипаж. Това наистина отговаря на личните ми предпочитания. Мотивиран съм да подкрепям отбора и останалите екипажи, доколкото мога“, сподели Сордо.
„Присъединяването ми този отбор е като завръщане у дома. В миналото заедно постигнахме няколко много запомнящи се резултата, включително няколко втори места. Надявам да успея да направя още една крачка напред в кариерата си. С интерес следях напредъка и развитието на отбора през този сезон и виждам набраната инерция. Подкрепата на отбор- производител като Хюндай е специална. Сигурен съм, че ще имаме още много поводи за празнуване през следващия сезон в WRC“, обясни Брийн.