Начало Автомобили И Мини с хибриден Plug-in

И Мини с хибриден Plug-in

2530
0

Първия в своята история Plug-in хибриден модел предложи престижната марка Мини на пазара и го демонстрира с тест драйв пред представителите на пресата. Изпитанието бе около и във Франкфурт. Градът бе избран, за да могат журналистите от повечето страни в Европа да пристигнат с коли или най-много с един полет и минимални притеснения от продължаващата пандемия от COVID-19, почти опразнила огромното летище.

Моделът, в който е интегрираната авангардната технология, е новият Кънтримен. Автомобилите се взимат директно от паркинга на летището. Всеки колега е сам в кола. Но така и концентрацията върху качествата на колата е по-плътна.

Новото поколение Кънтримен има нови дизайнерски елементи, приятни решения като дневните LED светлини (опция са и матрични LED светлини), които бързо ми дават информация за разположението на колегите зад мен. Забележително попадение са задните светлини, оформени като британското знаме, както е вече традиция при Мини. Plug-in технологията обаче не е британска, а на BMW и за мен още от първите километри по-важни са отличната навигация и неголям, но много функционален, панел на Head-up системата. Удобният волан и седалка правят движението приятно, а усещането за простор е осезаемо. В крайна сметка това все пак е най-големият модел на бранда и е по-скоро компактен SUV, отколкото градски мъник.

Дизайнът на таблото и приборите е забележителен, но в не малка степен вече е познат. Целият набор от възможности за индивидуализация би бил много важен при конкретната покупка и засега в центъра на вниманието ми е самото движение и управление на автомобила.

В началото по улиците на града се движа само на ток. Колата е тиха и пъргава

Литиево-йонната батерия е с капацитет 10 kWh и само на ток Мини Купър SE Кънтримен All4 може да измине между 55 и 61 км. Любопитно е още, че може да достигне обаче и максимална скорост от 135 км/ч. Опитвам да хвана точно тази граница при излизането на магистралата (без ограничения) и усещам как в иначе тихото ускорение се добавя звукът от бензиновия двигател. Автомобилът дръпва още по-сериозно с неговата работа и с колеги в група се понасяме с над 180 км/ч!

Впечатлен съм, че аеродинамичният шум не се повишава рязко, както е при болшинството от автомобилите, особено от този тип. Скоростната кутия е автоматична, специално модифицирана 6-степенна Steptronic. Силата на автомобила е впечатляваща. Хибридната система на групата BMW eDrive Components включва 3-цилиндров бензинов двигател TwinPower Turbo със 125 к.с. и 220 Nm още при 1500 об/мин. Агрегатът е предноразположен и задвижва предните колела. Синхронен електродвигател с мощност 95 к.с. и 165 Nm въртящ момент пък задвижва задните. Системната мощност е 220 к.с., а работата на електрониката е изключителна, защото поведението на автомобила е супер едновременно динамично и много гладко.

При карането (отново с доста висока скорост) по чудесните пътища с много завои из планината Таунус, Кънтримен SE разкрива още по-добре себе си

Колата е отлично балансирана. 16-те звена на батерията са разположени под задните седалки, непосредствено до електродвигателя. Така се получава прецизно разпределение на масите и нисък център на тежестта. Да, теглото е малко по-голямо, но в крайна сметка с работата на двата двигателя и задвижването на 4-те колела точно когато е нужно, се получава отлична управляемост и хипер важното и цененото при марката усещане за каране на картинг. Почти невъзможно е да се усети недозавиване или свръх завиване. Добавянето на сила към задните колела от електрическия двигател или отнемането й от предните чрез работата на електрониката за управление на процеса на горене балансира колата.

Окачването е достатъчно твърдо, за да поеме подобни игри. Не е прекалено стегнато, за да е дискомфортно при по-нормално каране. Натоварвам Мини-то доста интензивно и токът в батерията се изчерпва. Все пак се запазват и регенерират постоянно 5-6%, за да може начинът на работа да не се промени.

Чрез бутон се сменят трите режима на задвижването. Първият е Auto eDrive. При него колата се движи само на ток и достига максимум 80 км/ч. Следващият е Max eDrive, при който на ток се достигат споменатите 135 км/ч. Третият режим е Save Battery – за генериране на максимално много енергия обратно в батериите. Средният разход на гориво, който се дава от компанията, е под 2 литра на 100 км. Енергийният разход е между 13 и 14 kWh на 100 км, а емисиите въглероден диоксид са 40-45 грама на километър!

По време на паузата за обяд батериите се зареждат. През смартфона следя времето, за което се случва това

Малко преди десерта от телефона пускам да работи и климатика, за да се охлади салонът, защото времето във Франкфурт бе необичайно горещо за втората половина на септември. Зареждането на до 80% от батерията с ток от стандартната мрежа става за 3,45 часа, но от Wallbox станция 3,6 kW – за два часа и половина. Имаме повече от това време за обяд и разглеждане на уникалното място, избрано от домакините за паузата. Това е някогашна фабрика, превърната днес в представителство и сервиз на Макларън, плюс шоуруми за специални автомобили от Ламборгини Еспада до Ферари Дайтона, магазини за уникални аксесоари и спомени…

Мястото е за хора с пари, Мини-то – също. Говорим си по време на обяда, че България е на практика почти единствена, в която покупката на подобен тип автомобил не се ползва от никаква реална подкрепа от държавата. В повечето развити страни субсидиите достигат до няколко хиляди евро. Поради тази причина цената на този Кънтримен SE е 75 400 лв. Но в крайна сметка, това е хипер модерно Мини – много луксозно и специално, но с характера и поведението на Мини.