Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И наказанията от Остин предизвикаха дискусия: Справедливи ли бяха санкциите на Ръсел,...

И наказанията от Остин предизвикаха дискусия: Справедливи ли бяха санкциите на Ръсел, Строл и Алонсо?

1770
0
Карлос Сайнц, Джорж Ръсел, Гран при на САЩ
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Катастрофите между Джордж Ръсел и Карлос Сайнц в началото на Гран при на САЩ и между Ланс Строл и Фернандо Алонсо по време на състезанието предизвикаха нова дискусия заради наказанията, наложени на пилотите на Мерцедес и Астън Мартин. Ръсел получи 5 секунди за удара, след който испанският пилот на Скудерията успя само да прибере болида си в бокса. На Строл дадоха 3 места назад на грида за Гран при на Мексико заради това, че мръдна твърде късно при маневрата на Алонсо. Състезателят на Алпин пък отнесе 30 секунди заради управление на опасен автомобил след удара със Строл.

Първият инцидент бе този между Ръсел и Сайнц. Англичанинът отиде във Ферари веднага след финала, където се извини и на пилота, и на тима на Скудерията. Според шефа на отбора му Мерцедес Тото Волф обаче наказанието не бе справедливо

„Случилото се в първи завой беше състезателен инцидент. Джордж може би спря по-късно и вероятно имаше известна нестабилност на предната част. Карлос се вклини доста брутално. Но приемаме санкцията. А и начинът, по който се случи удара, е цяло чудо, че Джордж успя да продължи“, заяви Волф.

Поведението на Строл бе обект дори на повече коментари, отколкото това на Ръсел

Четирикратният шампион в Индикар и трикратен победител в Индианаполис 500 Дарио Франкити предупреди, че подобни маневри някой ден ще доведат до фатален край.

„Тези късни смени на посоката на права ще убият някого. ФИА, време е да се вземат мерки веднъж завинаги. [Това поведение] си е пробило път и в малките формули.“

Жак Вилньов пък каза, че канадският пилот на Астън Мартин е трябвало да бъде дисквалифициран за поне едно състезание

„Състезанието в Остин се получи интересно. Имаше всичко – от изключително управление до опасно каране. И като казвам опасно каране, имам предвид Ланс Строл. Трябва да го дисквалифицират за едно състезание заради инцидента с Алонсо. Във ФИА често не обръщат внимание на това, че както във Формула 1, така и в по-малките серии пилоти рязко сменят посоката при движение на права, а това е много опасно.“

„Неочакваната смяна на посоката на права застрашава живота на другите пилоти на пистата. Резултатът от нечий умишлени действия може да е сериозен инцидент, който не е произлязъл от случайна грешка. Според мен това е неприемливо. ФИА трябва да наказва такова поведение на пистата, дори ако не доведе до катастрофа. И е необходимо това да се прави още от джуниър формулите. Във Формула 4 и Формула 3 момчетата се държат сякаш участват във видео игра, а това са съвсем истински състезания“, посочи Вилньов.

Що се отнася до ситуацията при Алонсо, там нещата също не са еднозначни. Пилотът очевидно не е съгласен със санкцията. Според него разглеждането на протеста на отбора му „ще покаже дали спортът върви в правилна посока“

От тима на Алонсо Алпин обаче не оспорват самото наказание, наложено заради това, че колата му бе опасна заради повредите след катастрофата. Те залагат на техническа неточност, а именно, че протестът на Хаас е подаден след крайния срок. Това създава поредния парадокс по отношение на това как са написани правилата и как се прилагат.

Хаас наистина подава протеста си след определеното за това време – 30 минути след публикуване на предварителното класиране от състезанието. Хората на ФИА са наясно с това. В тяхното решение се казва буквално: „Стюардите установиха, че спазването на срока в случая е било невъзможно“. Затова възражението на Хаас е прието и разгледано.

По време на обсъждането техническият делегат на ФИА Джо Бауер се е съгласил, че ситуацията с дясното огледало наистина е опасна, особено като се има предвид как компонентът се откъсна и излетя

От Хаас протестираха, защото Кевин Магнусен получи три предупреждения за управление на опасен болид този сезон. Според тима ситуациите със Серхио Перес и Алонсо в Остин изискват същата реакция от страна на ФИА, тоест настояват за проява на постоянство от страна на стюардите на федерацията. От Хаас два пъти са разговаряли с рейс контрола по повод тези ситуации още по време на състезанието. Получили са отговор, че нещата „се разглеждат“.

В четвъртък първо ще има изслушване за това дали протестът на Алпин е допустим. Стюардите на ФИА трябва да решат дали френският тим има основание да иска преразглеждане. Тоест дали да отменят своето собствено решение за приемане документите на Хаас. Колко често стюардите на ФИА отменят свое заключение?