Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И в Алфа Таури имат проблеми с монтирането на двигателя заради карантините

И в Алфа Таури имат проблеми с монтирането на двигателя заради карантините

1704
0
Алфа Таури
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Тимът на Алфа Таури също като Хаас се оказа с проблеми при монтирането на задвижващата си система заради изискванията при пътувания в чужбина, наложени заради разпространението на COVID-19. Част от специалистите на Хонда, чийто двигател използва отборът, са във Великобритания, други – в Италия. В Англия е и използваният от екипа аеродинамичен тунел. Базата на Алфа Таури е във Фаенца, Италия.

Инженерите от Хонда, които помагат на Ред Бул и Алфа Таури при монтирането на задвижващите системи, са пристигнали на 11 януари. Пътуванията до и от Италия обаче са значително по-тежка процедура в момента и те не могат да се придвижват от едната до другата база, както по принцип правят. Същото важи за инженерите на Алфа Таури при работата им в аеротунела.

„Горките хора ще останат тук до теста на 23-25 февруари на Имола. Това има огромно влияние върху работата им“, обясни тийм мениджърът на Алфа Таури Греъм Уотсън

„Танабе сан от Хонда е доста изнервен за хората си. Пътуването е ужасно сложно. Ако някои от нашите инженери отидат до Великобритания, то при връщането си трябва да са в задължителна 14-дневна карантина. Така че буквално им връзваш ръцете за около три седмици, и то ако са с негативни тестове.“

Брекзит също оказва влияние, тъй като сега преминаването на границите към Великобритания и излизането от страната са съпроводени с редица процедури и значително увеличени разходи. На повечето места те още не са изгладени и се губи много време. По време на сезона това може да окаже влияние при пътуванията на отборите, чиито бази са на острова.

С подобни грижи се сблъска и тимът на Хаас. Шефът на отбора Гюнтер Щайнер потвърди, че задвижващата система на Ферари ще бъде монтирана в новия болид чак в Бахрейн.

„Не можем да си позволим хората да влизат в карантина. Затова решихме всичко да се случи в Бахрейн. Отборът ще събере колата във Великобритания, а мотора ще го запалим преди тестовете“, обясни Щайнер.

„Да, много ще е късно. За щастие доста компоненти от предходния сезон се прехвърлят към този, така че ситуацията не е драматична. През някоя друга година обаче щеше да е, тъй като щеше да има значително повече рискове. Сега нещата са управляеми.“