Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 И Вурц призова за използване естествените ограничения на пистите

И Вурц призова за използване естествените ограничения на пистите

1334
0
Имола, писта, трасе
снимка: Пирели

През уикенда за Гран при на Емилия Романя отново имаше спорове относно спазването ограниченията на пистата. Рейс контролът обяви три завоя, на които се следяха лимити, но на различни места в кривите, както и спрямо различни точки в тях. Ландо Норис загуби най-добрата си обиколка в Q3 заради преминаване ограниченията на трасето на девети завой. Същевременно Люис Хамилтън и Макс Верстапен бяха заснети на друго място, където обаче лимитът бе постановен по различен начин. Всичко това доведе до дискусии защо изобщо има подобни изкуствени граници и защо ако все пак има, то те не са по цялото трасе.

Наскоро Джордж Ръсел заяви, че трябва да се използват естествените граници на пистите. Същото е мнението и на бившия пилот от Формула 1 Александър Вурц, който е председател на асоциацията на пилотите в Гран при (GPDA – Grand Prix Drivers Association).

„Винаги съм бил против изкуствените граници на пистите. Трябва да се използват естествените ограничения. Трева или чакъл и се получава лесно“, заяви Вурц

Австриецът допълни през ORF, че ако ограниченията бъдат премахнати изцяло, това би създало друг проблем.

„В такъв случай автомобилите биха излизали още два-три метра встрани, надясно. Това на практика би елиминирало зоната за сигурност и обезсмислило обезопасителните изчисления на рейс директора. Така че той всъщност няма кой знае какъв избор“, обясни Вурц.

Според Карлос Сайнц правилата трябва да са уеднаквени за цялата писта.

„Фактът, че в един завой ограничението е бялата линия, в друг – върхът на кривата например е объркващ не само за феновете, но и за пилотите“, допълни пилотът на Ферари. „Вече споделих мнението си с ФИА. Трябва да опитаме да имаме едни и същи правила за всички завои.“

На Имола и през трите дни на състезателния уикенд изискванията по отношение лимитите на трасето бяха едни и същи за разлика от тези в Бахрейн. Там имаше различни условия за тренировките, квалификацията и състезанието. Вследствие на това многократно излизане на Люис Хамилтън извън ограниченията на четвърти завой в надпреварата не бе санкционирано. След маневрата за изпреварване на Макс Верстапен обаче пилотът на Ред Бул трябваше да върне позицията на съперника от Мерцедес.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)