Смъртта на Дитрих Матешиц доведе до сериозни промени в компанията Ред Бул и постави въпроси относно бъдещето на двата ѝ отбора във Формула 1 – едноименния Ред Бул и Алфа Таури. В основната организация вече има отделни шефове за различните сфери на работи. Този, който отговаря за спортните проекти, е бившият CEO на Ред Бул Лайпциг Оливер Минцлаф. Той бе в бокса на Ред Бул по време на финалния състезателен уикенд в Абу Даби. Хелмут Марко пък наскоро каза, че тепърва ще води разговори за бъдещето си. След това уточни, че той можел да си тръгне във всеки един момент, но „огънят“ от работата в спорта още горял в него. В интервю за Шпорт Билд Марко коментира и бъдещето на целия тим.
„Успехът ни говори сам за себе си. Няма нужда да се тревожите, че Ред Бул може да изчезне от Формула 1 в близко бъдеще. Далеч сме от края на мисията си“, заяви Марко
„Искаме да печелим още състезания и титли. Най-големият ни плюс винаги е бил, че при толкова брилянтни умове в екипа не е имало нужда първо да питаме надзорния борд преди да започнем нещо. Да видим какво ще стане в бъдеще. През идващите седмици ще обсъдим как ще се разделим и каква роля ще има господин Минцлаф.“
Последното изречение може да се отнася не за отбора, а за самия Марко. В момента обаче това не е ясно. Австриецът, който в края на април догодина ще навърши 80 години, коментира, че развитието на проекта на Ред Бул за 2023 г. върви по план
„Всичко е по график, а в лицето на Макс [Верстапен] имаме най-добрия пилот на грида. За догодина мисля, че би трябвало да се страхуваме повече от Мерцедес, защото техният тим все още е пред Ферари по отношение на стратегия и издръжливост. Ние обаче не сме в ситуацията на Мерцедес от началото на хибридната ера – нямаме огромно предимство по отношение на двигателите. По онова време Мерцедес имаше поне 50 к.с. повече от останалите. Видяхте тази година как беше. Определено смятам, че през сезон 2023 битката ще е по-близка“, допълни Марко.
ありがとう 👏🇯🇵 pic.twitter.com/uRZdgOZdK4
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 29, 2022