Начало Рали Ивайло и Гален Илиеви със „Субару Импреса” грабнаха първото място в Суперкар...

Ивайло и Гален Илиеви със „Субару Импреса” грабнаха първото място в Суперкар рали “Свети Влас 2008”

528
0

Братята Ивайло Илиев и Гален Илиев със „Субару Импреса” грабнаха първото място в генералното класиране на приключилото вчера второ Суперкар рали “Свети Влас 2008”, организирано от “Диневи Груп”, “Нептун Мотор Спорт” и СБА-Варна. „Субару Импреса” печели първото място за втора поредна година. Втори в генералното класиране станаха Димитър Стоев и Атанас Начев с Chrysler Crossfire. Третото място бе за Емил Русев и Мистър България 2005 Румен Георгиев с Ауди А5. На специална церемония в ресторант „Адмирал” на Марина Диневи, призьорите получиха купи и грамоти.

Победители имаше и в две подкатегории – до 5000куб.см и над 5000куб.см. Първото място там взеха Димитър Събков и Марин Делчев с „Додж Чаланджър”, а третото бе за строителният предприемач Динко Динев и Васил Иванов, който се включи в надпреварата с новия си Aston Martin DBS -поръчков модел и единствен в България.
Организаторите дадоха и една специална награда – за единствената дама-пилот в състезанието. Това бе Таня Христова с автомобил BMW 630.

В последния етап от състезанието само 9 от стартиралите 18 автомобила финишираха на Марина Диневи в Свети Влас. Останалите отпаднаха поради технически причини. В състезанието взеха участие Porsche 911 Turbo, Dodge Viper Henessy, Aston Martin DBS, Ferrari 599 GTB, BMW 630, Audi R8, Porsche Carrera 997, Ford Mustang, Mercedes 63 AMG, Chevrolet Corvette, Audi А5, Subaru Impreza и др.

Суперкар рали “Свети Влас 2008” беше предназначено само за серийни спортни автомобили с кубатура на двигателя над 2800 куб.см. В него не се допускаха лимузини, джипове и професионални състезателни коли. Тази година маршрутът беше удължен и включваше и международна спирка – румънският курорт Мамая. Националното трасе беше – Свети Влас – Варна – Мамая – Балчик – Зл.пясъци – Шумен -В.Търново – София – Стара Загора – Сливен – Бургас – Свети Влас.
Състезателите преминаха през три етапа и четири изпитания за класиране /точна езда/ – преминаване на определено разстояние за точно определено време с точно определена скорост. Петото изпитание бе писта „Дракон” – движение на затворена писта с леви и десни завои с дължина 1300 м. Класирането се извърши на базата на получените резултати след сумиране на всички наказателни секунди получени от даден екипаж.