Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Изола от Пирели отличи Верстапен, Хамилтън и Льоклер като справящи се най-добре...

Изола от Пирели отличи Верстапен, Хамилтън и Льоклер като справящи се най-добре с гумите

1383
0
Пирели, гуми
снимка: Пирели

Спортният директор на Пирели Марио Изола отличи Макс Верстапен, Люис Хамилтън и Шарл Льоклер като справящи се най-добре с управлението на гумите във Формула 1 понастоящем. Италианецът разказа в интервю за racingnews365.com и с какви препятствия се сблъсква доставчикът на гуми през последната година.

„Говорим за 20-те най-добри пилоти в света. Ясно е, че те притежават страхотни умения. Всеки има свой собствен стил на управление. И един състезател може да носи разлика (в представянето) ако знае колко точно може да натиска с определена гума. В това отношение Макс е великолепен пилот, както със сигурност и Люис, но Шарл също е много добър в управлението на гумите“, обясни Изола

„Макс ме впечатли в Бразилия преди няколко години. Карането му на мокра писта бе страхотно. Условията бяха едни и същи за всички, но той кара невероятно добре. Може би Ред Бул-ът пасваше повече на мокро, но въпреки това Верстапен свърши невероятна работа.“

„Миналата година пък за Силвърстоун избрахме по-меки гуми и той пак бе на ниво. Кой знае, може би колата на Мерцедес износваше повече гумите? Не бих могъл да кажа, че пилотите на Мерцедес бяха с нещо по-лоши от останалите в онзи ден.“

Изола определи ситуацията през миналата година като много трудно и описа как всички в спорта са обединили усилията си, за да се справят

„Имахме няколко срещи с отборите, ФИА и ФОМ по време на карантината, за да уточним как ще проведем сезона. Необходима ни бе система, която гъвкаво да отговаря на промените. Календарът бе променян многократно толкова много пъти… не помня дори колко и търсехме креативни решения. На някои писти опитахме различни гуми. В Бахрейн обаче не бе необходимо, защото конфигурациите бяха със съвсем други характеристики и на практика имаше две тотално различни състезания.“

Марио Изола
снимка: Пирели

„Имахме някои грижи с гумите, но повечето успяхме да ги обясним. На Силвърстоун бе ясно, че много дългите серии вследствие на колата за сигурност на втората най-натоварваща гума в шампионата създаде определени проблеми с предните гуми. Затова при разговорите си за сезон 2021 поискахме да разберем какво да трябва да свършим за предстоящия сезон, тъй като през миналия използвахме хомологирани през 2019 г. спецификации.“

„През 2019-та решихме да използваме тогавашните гуми и през 2020-та с идеята за новите 18” през 2021 г. След това обаче се случи пандемията и трябваше още веднъж да променим плановете си. Решихме да работим по техническите правила с цел да контролираме аеропритискането, защото отборите страшно бързо откриват нови решения и наваксват загубите. Трябваше да създадем по-издръжливи гуми.“

„Целта за 2021 г. е да използваме такава конструкция, която да се справи с увеличеното натоварване на колата. Не беше лесно, тъй като трябваше да отменим всичките си тестови сесии и да търсим друг начин да изпробваме гумите – по време на състезателни уикенди. А в рамките на един състезателен уикенд отборите са съсредоточени върху съответната надпревара, не върху изпитания на гуми. Затова бе толкова трудно да сглобим всичко. Вярвам, че в крайна сметка се справихме.“