Начало Избрани Изола: Времената за обиколка в тестовете в Бахрейн бяха доста изненадващи

Изола: Времената за обиколка в тестовете в Бахрейн бяха доста изненадващи

2005
0
Марио Изола, Пирели
Марио Изола, снимка Пирели

Марио Изола е бил изненадван от времената за обиколка, които са били постигнати в предсезонните тестове Бахрейн. Спортният директор на Пирели призна, че не е очаквал подобряване на квалификационните постижение на пистата Сахир през 2022 г.

F1 започва втората си кампания откакто влязоха в сила новите технически разпоредби. Очакванията бяха автомобилите да бъдат малко по-бавни заради техническата директива на ФИА, целяща да елиминира подскачането. Този неприятен феномен се появи преди година и тормозеше по-голямата част от тимовете на стартовата решетка.

В края на миналата седмица приключиха единствените предсезонни тестове за 2023 г. Домакин на изпитанията бе пистата Сахир. По време на тези тестове бяха записани времена, които бяха значително по-добри от предположенията на F1 и Пирели. Пример за това бе постижението на Серхио Перес. Състезателят на Ред Бул завъртя обиколка за 1:30.305 мин. За сравнение Шарл Льоклер записа полпозишън на същата писта година по-рано за 1:30.558 мин

След края на съботния ден стана ясно, че най-бързите времена на отборите от миналогодишния тест в Бахрейн са били с 1.9 сек. по-бавни от тези през тази 2023 г. Това се отнася при използване на гуми на Пирели C4 със спецификация 2022.

Най-голямо подобрение настъпи при Уилямс. Отборът от Гроув постигна време, което бе с две секунди и половина по-бързо от това преди година. Същевременно Алин беше единственият отбор, който не успя да постигне по-бърз резултат с тазгодишния автомобил в сравнение с този отпреди 12 месеца.

Изола коментира времената от тестовете в Бахрейн. Спортният директор на Пирели за F1 призна, че е бил изненадван от постиженията на Перес и неговите колего.

„Времената за обиколка в тестовете в Бахрейн бяха доста изненадващи. Те са средно с около 1.5 сек по-бързи в сравнение със същите гуми през 2022-ра,“ сподели Изола.

„Това е още по-важно на писта като Сахир, където сцеплението и спирането са от ключово значение. Тук също така няма толкова дълги завои, които да натоварват гумите“, добави спортният директор на Пирели.

„Отборите имаха възможност да настроят фино автомобилите си в подготовка за състезанието следващия уикенд. Пилотите пък имаха време да намерят увереност в новата конструкция от последната ни гама.“

Пирели предостави на отборите пълен достъп до цялата гама гуми за сезон 2023 P Zero. Тя се състои от шест различни смеси за сух асфалт. Тук се включва и прототипът C3, който произведен в резервната фабрика за F1 в Турция, както и интермедии и гуми за мокра писта, които не бяха необходими в Бахрейн.“

По време на изпитанията в Бахрейн всички отбори имаха право да използват до 30 комплекта сликове и два комплекта прототипи на Пирели на само един автомобил. Те бяха с минимално налягане от 21 psi отпред и 18,5 psi отзад. Покривалата за гуми се използваха при температура от 70 градуса по Целзий и с максимално двучасово време за загряване

„Тези три дни тестове бяха много полезни за отборите, пилотите, а също и за нас“, каза Изола. „Новият С1 – който може да бъде добър вариант за състезанието следващия уикенд – също бе приет добре от всички отбори след като показа добро ниво на представяне.“

„Благодарение на по-широката гама от гуми сега имаме по-голяма гъвкавост при определянето на смесите, които се предоставят на отборите за състезанието. Затова можем да изберем смесите, които са най-подходящи за всяка писта“, допълни Марио Изола.

От Пирели отбелязват, че отборите са открили ключа към по-доброто управление на деградацията. Това бе доказано по време на състезателните симулации в събота в сравнение с тези от предишните дни. Тогава температурата на пистата достигнаха максимална стойност от 44 градуса. След залез слънце стойностите се понижиха до 27 градуса по Целзий.

Пирели също така установи, че температурите на асфалта са останали константни през трите дни на тестовете и не са повлияли негативно на представянето. В последния ден изпитания в Бахрейн вятърът е бил по-слаб в сравнение с четвъртък и петък.