Начало Автомобилни новини Jaguar пред пускане на малко купе

Jaguar пред пускане на малко купе

57
0
concept,frankfurt,Jaguar

В последно време британската компания Jaguar обнови сериозно моделната си гама, но като че ли нещо все не й достига. Липсата на малък компактен и по-масов модел сериозно я отдалечава от конкурентите й в премиум-сегмента.
Всичко това обаче може да се промени, ако марка пусне в серия концептуалното купе C-X16, чиято премиера ще се състои следващата седмица във Франкфурт. Толкова компактен модел не е имало досега в гамата на Jaguar и той ще трябва да стане съперник на моделите на Porsche, до чийто 911 се доближава по габарити.
Дизайнът на автомобила е близък до този на сегашните модели на марката XF и XJ – стремителен силует, раздути арки на калниците, огромна трапецовидна радиаторна решетка, тесни фарове и задни светлинни блокове. Отварящото се настрани задно стъкло пък недвусмислено напомня за класическия Е-Type от 60-те години на миналия век.
Но може би най-интересното в двуместния Jaguar С-Х16 е това, че той е хибрид. Основният двигател е компресорен (механичен Roots) 3-литров бензинов V6 с мощност 380 к.с. (450 Нм). С него работи в комбинация 8-степенна автоматична трансмисия на ZF с вградена система Старт/Стоп. Към този агрегат е добавен електромотор (95 к.с. и 235 Нм) и литиево-йонна батерия (300 волта и 1,6 кВтч), зареждаща се от електрохидравлична система за рекуперация на кинетичната енергия KERS.
Електромоторът и акумулаторите са монтирани зад седалките, затова и вместо схемата 2+2, местата са останали само две, като така е постигнато и идеално разпределение на масите между двата моста.
Натрупваната в батерията електроенергия може да се използва за подпомагане на бензиновия мотор при ускорение, както и за намаляване разхода на гориво и вредните емисии. С натискането на бутона Push to pass водачът получава кратковременен (10 сек.) импулс при старт от място, а в нормален режим може да се движи само на електротяга до 80 км/ч. Така средният разход на гориво е сведен до 6,8 л/100 км, а отделяният въглероден двуокис не надвишава 165 гр/км.
Динамиката на автомобила е наистина впечатляваща – ускорение до 100 км/ч. за 4,4 сек., от 80-120 км/ч за 2,1, а максималната мощност е ограничена на 300 км/ч.
Остава да видим дали наистина компанията ще пусне в серийно производство купето, па макар и без хибридно задвижване.