Йос Верстапен предупреди, че ако нещата в Ред Бул за сезон 2025 не се получат, то вината няма да е на Макс Верстапен. Бащата на четирикратния световен шампион за пореден път повтори, че отборът трябва да направи добър автомобил. Джони Хърбърт посочи, че е чул за проблеми в Милтън Кийнс с проекта за нова задвижваща система. Според него ако агрегатът на Ред Бул Пауъртрейнс, който ще се използва от догодина, то Верстапен младши ще има основание да си тръгне, и то в посока Астън Мартин. Хелмут Марко също каза неколкократно, че договорът на Макс съдържа свързани с представянето клаузи. На този фон техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше заяви, че макар екипът да разполага при RB21 с повече варианти за настройки в сравнение с RB20, ще отнеме време да се намери най-добрият компромис.
Йос Верстапен бе попитан в радио интервю за решението Макс да остане в Ред Бул за сезон 2025. По принцип Верстапен младши има договор с отбора от Милтън Кийнс до 2028 г.
„Това беше решено отдавна. Имаме доверие на отбора. Доверяваме им се, но ако нещата не се получат добре, то вината няма да е на Макс. Те трябва да продължат да се представят добре. Необходимо е да продължат да конструират силен болид, това е важно“, заяви Йос Верстапен
Бившият F1 пилот говори така отдавна, очевидно намеквайки, че ако болидът не е на ниво синът му може да си тръгне. Друг бивш Гран при състезател – Джони Хърбърт – е убеден, че точно така ще стане ако Макс няма достатъчно добра кола.
„Върви слух, че в Ред Бул имат повече проблеми с новата си задвижваща система, отколкото са очаквали. Ако с двигателя им наистина не всичко върви по план, то това ще опрости решението (на Верстапен), особено като се знае, че Астън Мартин ще разполага с конкурентен агрегат и Ейдриан Нюи. При това положение ще има всички основания да смени отбора. Макс не е глупак и иска да кара там, където има най-добър шанс за победи в състезания и титли. Ако задвижващата система не се получи и има възможност да отиде в Астън Мартин, ще се шокирам ако не се възползва. Той знае, че този отбор с Ейдриан и Хонда потенциално е тимът, където трябва да е“, заяви Хърбърт.
„Някой би ли отказал такава възможност само, за да остане в екип, където се е чувствал добре през последните няколко години? Това не работи при пилотите и особено при Макс. Той иска да побеждава. Договорите нищо не значат ако няма резултати. А и знам, че в контрактите има свързани с резултатите клаузи“, допълни англичанинът
Хелмут Марко вече няколко пъти потвърди, че в споразумението на Макс с Ред Бул има такива условия. Но ако в случая на Серхио Перес те бяха свързани с резултатите на самия пилот, то при Верстапен вероятно са спрямо отбора.
„Всеки договор във Формула 1 има клаузи, постановяващи какво ще се случи ако определени условия не бъдат изпълнени. Такива има и в контракта на Макс. Не мисля, че огромните суми пари са някакъв проблем за него. Разбира се, че ще се интересува как да постигне успех като пилот, ако ние не сме в позиция да му дадем способна да печели кола. Човек не става по-млад. И ако не вижда светлина у Ред Бул, то споменатите клаузи влизат в сила и е ясно, че ще се огледа“, каза за пореден път Марко.
По време на теста в Бахрейн Марко заяви, че според него Ред Бул е на нивото на Макларън. След края на изпитанията в последните си изявление почти 82-годишният съветник на тима от Милтън Кийнс разшири и промени прогнозата си.
„Мнението ми е, че битката ще е между три или четири отбора – Макларън, Мерцедес, Ферари и ние. Ако разгледате резултатите от тестовете, то Макларън има преднина. Такъв бе случаят и в къси, и в дълги серии. Настоящият фаворит очевидно е Макларън.“
„В момента е трудно да се каже каква е разликата, защото метеорологичните условия (на Сахир) бяха напълно необичайни. Беше студено и имаше силен вятър. Дори валя. Само в срядата бяхме наравно с Макларън. Но в последния ден – петък – бих казал, че бяхме на две до три десети от секундата назад в дълга серия. Освен това износването на гумите при Макларън беше значително по-добро, отколкото сочеха нашите данни. Така че Макларън е фаворит навсякъде с тази кола“, разясни австрийският съветник на Ред Бул Рейсинг.
Техническият шеф на екипа от Милтън Кийнс Пиер Ваше вече заяви, че според него Макларън и Ферари са пред Ред Бул. Той обясни също така още веднъж какво е работил тимът по болида през зимата.
„Преоценихме всички концепции на автомобила. Модифицирахме повечето неща, които вероятно не са съвсем видими и затова прилича на стария болид. Концепциите като цяло са същите, но отдолу и отвътре има много промени – по охлаждането, окачването, аеропакета. Всичко бе изменено така, че да постигнем желаните характеристики. Отвън се вижда цялостната форма и външните компоненти, които са подобни (на RB20), но не заради запазване на концепцията“, обясни техническият директор на Ред Бул.
„Ясно е, че миналата година болидът ни бе с крайно пиково поведение. Имаше висок потенциал, който обаче бе труден за извличане и се създаваха проблеми за пилотите. Особено в бавните завои имаше пречеща на състезателите нестабилност. За тази година може би намалихме цялостния потенциал на автомобила, за да улесним управлението, особено на влизане в завой.“
„Въпросът е сложен, защото е многослоен. Поведението е многоизмерна система, в която играе роля не само аеропритискането, но и окачването, и кинематиката. В крайна сметка обаче въпросът е как се чувства пилотът. Затова променихме нещата така, че да няма такива пикове в поведението.“
„Сега имаме повече варианти на настройки, които да изследваме. Ще отнеме време да намерим най-добрия компромис и той ще е доста различен от писта за писта. Но колата е 0,3-0,4 сек по-бърза на обиколка спрямо RB20 в Абу Даби миналия сезон“, добави техническият ръководител на Ред Бул.
View this post on Instagram