Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво пуши в двигателите на Ферари

Какво пуши в двигателите на Ферари

96
0
Себастиан Фетел,Ферари

И тази сутрин при стартирането на двигателя в болида на Ферари боксът на тима, а и целият пит на пистата Каталуния се изпълниха с дим. В предходните дни на тестовете също имаше доста моменти, в които след началото на работата зад новите мотори от Маранело в колите на Скудерията, както и при Хаас и Заубер (и двата екипа са с техните агрегати) се появяваше сивкав пушек.

Веднага се появиха много спекулации, че във Ферари вероятно играят някаква игра с маслото, но изглежда причината за тези облаци не е непременно опит да се заобиколят правилата, а по-скоро са следствие на една нова конструкция, която италианците са възприели за отвеждане на картерните газове.

Според промените в правилата за новия сезон – точка 5.1.12 – картерните газове вече не могат да се използват отново в процеса на горене, за да не може чрез съдържащите се в тях съставки да му се влияе, каквито съмнения имаше през 2017 г. Измененията са пряко свързани с ограниченията в изгарянето на масло от двигателите, което от Монца миналата година бе ограничено от 0,9 на 0,6 литра на 100 км.

Картерните газове сега трябва да се отвеждат през тръбопровод в точно определена позиция по централната ос и зад задната ос и да не влияят и на аеродинамиката. Вероятно Ферари са направили специфична връзка или изход и останали в тях елементи от предишна работа са причината за дима при студеното стартиране.

В друга спорна тема вече се превърна и ауспухът на Рено. Той е изведен доста високо над корпуса и е насочен към долната част на задното крило заедно с двете тръби от уестгейта (предпазен клапан) за повишаване на звука. Твърди се, че Рено се опитва да използва отново изгорелите газове, за да „обдухва“ задното крило, което е забранено.

Като потвърждение за влиянието на изгорелите газове върху крилото бе и поставянето на термоизолиращи покрития в долната му част. Техническият директор на Рено Ник Честър обаче категорично отрече да се търси обдухване на крилото, а по-скоро се компенсира отсъствието на също забранените от правилата малки крила над скоростната кутия, наричани „маймунски седалки“. 

Специален анализ на промените в новите болиди четете в новия брой на списание ClubS1, който ще е на пазара от следващата седмица