Начало Рали Крис Мийк води с 10,3 сек пред Ожие в Корсика

Крис Мийк води с 10,3 сек пред Ожие в Корсика

32
0

Крис Мийк доминира в първия ден на рали Корсика. Пилотът на Ситроен спечели три от четирите отсечки в етапа. Себастиен Ожие се бори упорито да удържи британеца и завърши петъка на 10,3 сек зад него. Никой не успя да се доближи на двамата – Тиери Нювил е на трета позиция, на 25,8 сек от Мийк.

По принцип непредвидими атмосферни условия са в състояние да превърнат рали Корсика в истинска заплаха за екипажите. През изминалия ден обаче температура от 20 градуса на въздуха, чудесно време и напълно сух асфалт направиха избора на гуми значително по-лесен, както и преодоляването на състезателните дистанции.

Мийк бе внимателен в очакванията си преди четвъртия кръг от световния рали шампионат. Той не се представи особено добре на асфалт в Монте Карло (въпреки че взе предвид различните условия и снега). В Корсика обаче вървеше чудесно. Крис спечели сутрешните две отсечки, отстъпи на Ожие в третата и приключи деня с още един успех.

„Отсечките следобед бяха трудни, но ми доставиха удоволствие. Наясно сме, че Себ ни преследва. Той никога не се отказва, но имам добро усещане за темпото ни”, заяви Мийк.

Ожие не се почувства удобно в своя Форд Фиеста и управлението в по-неравните секции. Той направи някои промени по настройките си и очаква да върви по-силно в следващите дни от състезанието.

„Подобрявахме колата си постепенно, стъпка по стъпка. Не сме далеч от оптималния вариант. Имам някои идеи за утре”, сподели французинът.

Нювил бе изненадан защо чувството му за добро управление и поведение на неговия Хюндай i20 Купе не се отразява във времената му.

„Направо не знам какво става. Навсякъде карам на ръба, на места прескачам границата, а не мога да настигна момчетата пред нас”, каза белгиецът.

Крейг Брийн прескочи Дани Сордо в последната отсечка за деня и зае четвъртото място. Испанецът също не можеше да си обясни липсата на темпо и тепърва ще се бори да опази позицията си от Яри-Мати Латвала, който пък бе недоволен от собственото си каране.