Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кадилак може да използва и задно очакване на Ферари

Кадилак може да използва и задно очакване на Ферари

Кадилак F1, GM, GM/Кадилак
снимка: GM

Кадилак може да задълбочи партньорството с Ферари след влизането в F1 догодина. Според различни източници, американският екип планира да използва и задно окачване, произведено от Скудерията, освен двигатели и скоростни кутии.

Кадилак преценява дали да получава и задно окачване от Ферари. Американският отбор вече подписа договор за използване на задвижващи системи и скоростни кутии при дебюта си на стартовата решетка през 2026 г. Сделката е поне за две години. След това Кадилак планира да създаде собствено задвижване. То обаче няма да бъде готово преди 2028 г.

Американците биха могли да разширят сътрудничеството си със Скудерията, което да включва и доставката на задно окачване. Така Кадилак ще използва модела, който прилага Хаас. Базираният в Банбъри тим използва голям брой компоненти, произведени от Ферари. Освен двигатели и трансмисии, Хаас използва още и задно окачване на италианския отбор, както и редица други части. Доскоро предното окачване на Хаас също беше много подобно на това на Ферари. Тази година обаче тимът ще продължи да използва пушрод и няма да последва примера на Скудерията, която преминава към пулрод. Този тип окачване се използва от екипи като Ред Бул и Макларън и носи големи дивиденти

Засега няма официално потвърждение за такава новина. Очаква се такава сделка да осигури на Кадилак техническа база с високо ниво за развитие. Това също така ще позволи на американците да инвестират в други области и да намерят необходимия персонал за сглобяването на два болида според новите правила.

Използването на чуждо задно окачване не е нещо ново. Име редица екипи, които го прилагат от години. Пример за това е Рейсинг Булс, който използва окачване на Ред Бул. Уилямс и Астън Мартин от години получават задно окачване от Мерцедес.

Кадилак вече има няколко предимства като 11-и отбор на стартовата решетка догодина. Екипът като е изправен пред по-малко регулаторни ограничения при използването на аеродинамичния тунел и CFD изследвания в сравнение с всички останали. Американците продължават да използват съоръжението на Тойота в Кьолн. Именно там инженерите на екипа, в които влизат Пат Саймъндс и Ник Честър, проектират автомобила, който ще се използва в F1.

Според финансовия правилник на F1, Кадилак ще трябва да се съобрази с правилата за горната граница на разходите за 2025 г. Тимът обаче ще може да разчита на 115% от времето в аеродинамичния тунел в сравнение със стандартната база, по подобие на Заубер.

Друго предимство за Кадилак е факта, че се работи само по колата за 2026 г. В същото време останалите отбори използват и част от ресурсите си за тазгодишния болид. Очаква се някои екипи като Уилямс и Заубер да спрат развитието на автомобилите си още в самото начало на сезон 2025 и да насочат всичките си усилия за 2026 г.