Фернандо Алонсо получи новия Aston Martin Valkyrie – автомобил, който струва 3,5 милиона долара, но вероятно си го е купил на пазарна цена. Двукратният световен шампион сподели доста отдавна, че не получава отстъпка от Астън Мартин. Наскоро той повтори това твърдение и каза, че е попитал още при преговорите си с Лорънс Строл. Алонсо е част от екипа на Астън Мартин в F1 от 2023 г.
„Винаги се придвижваме с Астън Мартин (до пистите). Те обаче нищо не ми подаряват! Дават ми кола назаем и в края на годината си я прибират. Това винаги ме е изненадвало“, сподели Алонсо.
„Като преговаряхме с Лорънс, го попитах какви отстъпки ползват служителите или пилотите на Астън Мартин. Той ми отговори: „Никакви, защо? Плащат като всички останали, нула отстъпка““, разказа още Алонсо
Първият „служебен“ автомобил, който Алонсо получи като пилот на Астън Мартин, бе DBX 707 за $300 000. Преминаването му в отбора от Силвърстоун бе обявено в понеделника след уикенда за Гран при на Унгария през 2022 г., когато Себастиан Фетел съобщи, че ще сложи край на активната си спортна кариера. По-късно Алонсо сподели, че се разбрал с Лорънс Строл за 10 минути. „Пенсионирането“ на Фетел му даде възможност да напусне Алпин. Там отказваха да му дадат искания за поне две години договор. Бившият шеф на бранда Лоран Роси му предложи 1+1, тоест контракт за един сезон с опция за още един. Междувременно Алпин успя да изгуби и Оскар Пиастри като не му даде навреме договор за титуляр във Формула 1. Мениджърът на младия австралиец Марк Уебър се разбра със Зак Браун и Пиастри отиде в Макларън.
Съвсем скоро пък – на 10 септември – се очаква Астън Мартин да обяви привличането на Ейдриан Нюи в отбора. Това би било огромно постижение за Лорънс Строл, който вече построи нови кампус и аеродинамичен отдел за тима. Междувременно в Астън Мартин бяха привлечени Енрико Кардиле (доскоро отговарящ за шаситата технически директор във Ферари), Боб Бел (бивш технически директор на Рено), Анди Коуел (бивш шеф на Мерцедес AMG High Performance Powertrains). Малко по-отдавна в тима работят настоящият технически директор Дан Фелоус (с когото Нюи работи дълго време в Ред Бул), Лука Фурбато (от Заубер) и бившият главен аеродинамик на Мерцедес Ерик Бланден.
View this post on Instagram