Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво искат Льоклер и Сайнц от новия болид на Ферари?

Какво искат Льоклер и Сайнц от новия болид на Ферари?

2007
0
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, Ферари
Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, снимка Ферари

Шарл Льоклер и Карлос Сайнц разкриха какво искат от новия болид на Ферари. Пилотът от Монако призна, че се надява SF-24 да се представя много добре при всякакви условия. Неговият испански съотборник пък желае SF-24 да има по-голям работен прозорец спрямо своя предшественик.

Ферари финишира на трето място при конструкторите през сезон 2023 в F1. Това е с едно място по-надолу в сравнение с резултата през 2022 г.

Ферари беше единственият отбор, който успя да победи Ред Бул миналата година. Въпреки това тимът от Маранело не успя да се пребори с Мерцедес за втората позиция при конструкторите. Това до голяма част се дължеше на слабото началото на сезон 2023 и проблемите, с които Льоклер и Сайнц се сблъскаха в някои рейс уикенди

Днес Ферари представи SF-24. Италианският отбор възлага големи надежди на този автомобил. По време на церемонията Льоклер сподели първите си впечатление от този наистина красив болид.

„Основната област, върху която трябва да работим, е чувствителността към промяната на условията“, коментира Льоклер. „Миналата година имахме много пиков автомобил, който беше много силен, когато имахме всички перфектни условия. Когато се появяваше някой от тези фактори – независимо дали ставаше дума за температура, скорост или посока на вятъра – това оказваше огромно влияние върху автомобила ни.“

„Искаме да променим точно това, за да го направим по-добър и по-лесен за каране винаги, когато имаше ветровити условия. Това е нещо, което бих искал да видя променено през тази година.“

„Много ми харесва външният вид на автомобила, включително белите и жълтите части върху шасито. Но, разбира се, това, което наистина ме интересува, е как ще се представи на пистата. Това е единственото, което има значение“, продължи пилотът на Ферари. „SF-24 би трябвало да е по-малко чувствителен и по-лесен за управление. За нас, пилотите, това е, което ти трябва, за да се справим добре. Очаквам автомобилът да бъде стъпка напред в няколко области. От впечатлението, което формирах в симулатора, смятам, че сме там, където искаме да бъдем. През този сезон целта е да сме в челото през цялото време. Искам да дадем на нашите фенове много поводи за радост, като им посветим победите в състезанията“, завърши пилотът на Ферари. Миналия месец Льоклер подписа нов договор с Ферари. Следователно той остава част от Скудерията за поне още две години.

Същевременно Сайнц започва последната си година в Маранело. В началото на месеца стана ясно, че догодина испанецът ще отстъпи мястото си на Люис Хамилтън. Макар че си тръгва в края на годината, Сайнц ще направи всичко възможно, да за помогне на Ферари в борбата със своите съперници

„Основното ми намерение е просто автомобилът да бъде малко по-удобен за управление и да има по-широк прозорец на представяне’, каза Сайнц. „Вярно е, че миналата година се борехме в определени условия и не бяхме толкова силни, колкото трябваше да бъдем. В други случаи пък автомобилът беше много силен.

„В началото на годината се борехме малко с предсказуемостта и успяхме да я подобрим с напредването на сезона. Сега трябва да имаме по-широк прозорец на представяне. Надявам се, че това ще направи състезанията ни малко по-лесни“, добави испанецът.

„Когато видях SF-24 за първи път, нямах търпение да се кача и да го запаля. Сега с нетърпение очаквам да го карам на пистата, за да видя дали се потвърждава усещането, което имах от симулатора. Надявам се това е стъпката напред, която всички искаме.“

„Целта е да имаме автомобил, който да е по-управляем. Следователно той ще може да се движи с постоянно състезателно темпо. Това са основните изисквания, за да се борим за победи. Аз и Шарл направихме всичко възможно, за да дадем на инженерите точна обратна връзка. Сигурен съм, че хората в Маранело ще се вслушат в нашите нужди. Искаме да дадем на феновете нещо, за което да се радват, тъй като миналата година те ни подкрепяха толкова много и дори когато нещата не вървяха добре“, завърши Карлос Сайнц.

Шефът на Ферари Фредерик Васьор също коментира предстоящата кампания за Ферари. Това ще бъде първият автомобил на тима, създаден изцяло под негово ръководство

„Представянето на нов автомобил за първи път пред света винаги е много вълнуващ момент за мен и за пилотите, дори ако всички вече мислим за момента, в който ще се изправим срещу съперниците си на пистата. Тази година трябва да започнем оттам, откъдето тръгнахме в края на миналия сезон, когато бяхме постоянни лидери“, заяви Васьор.

„Целта ни е да се подобри във всички области. Очаква ни най-дългият сезон в F1. Аз, Шарл и Карлос и аз сме съгласни, че трябва да бъдем по-кинетични и ефективни в управлението на състезанията. Трябва да взимаме смели решения, за да постигнем възможно най-добрия резултат във всяка една Гран при. Често се казва, че феновете могат да дадат допълнителна скорост. Това определено важи в този много оспорван шампиона. Ние сме горди, че можем да разчитаме на нашите тифози от цял свят“, добави шефът на Ферари.