През уикенда за Гран при на Испания в сила влязоха нови изисквания за тестовете на предни крила на болидите във Формула 1. ФИА обяви въвеждането им още в началото на годината, но даде време на екипите да се подготвят, за да не ги вкарва в преразход. Малцина очакваха някаква сериозна промяна в разпределението на силите. От Макларън многократно повториха още преди уикенда в Испания, че нищо особено няма да се случи. Ландо Норис подчерта, че тимът от Уокинг е свършил страхотна работа с MCL39.
„Имаше много оплаквания за колата ни, въведоха това (новите изисквания – б.р.) и нищо не се промени“, заяви Норис
„Отборът ни свърши страхотна работа по отношение на това да създаде един цялостно балансиран автомобил. Ние сме много горди, че имаме възможността да караме тези автомобили всеки състезателен уикенд. Те са доказателство за възможностите на тима ни“, продължи Норис.
„Все още имаме уязвими места – особено в квалификациите, в който разликите са страшно малки. Десети и хилядни от секундата ни разделят в събота. Според мен така ще продължи и в бъдеще“, допълни британският пилот на Макларън.
Главният конструктор на Макларън Роб Маршал бе категоричен, че разликата в темпото на MCL39 не е измерима величина.
„Каква загуба на скорост? Според нас тя е незабележима, неизмерима е. Ние пристигнахме (на Каталуния) със същото крило. Не трябваше да правим нищо различно. Добавихме една скоба и нищо повече“, коментира Маршал.
Андреа Стела също бе попитан какво влияние е имала директивата върху Макларън MCL39.
„По отношение на челното съпротивление – нулев ефект. По отношение на баланса – малко по-остро поведение при висока скорост и малко по-нестабилна предница при ниска скорост. Но всичко е в толкова ниски стойности, че е в рамките на промените заради звукови вибрации тур за тур“, отговори шефът на тима от Уокинг.
Люис Хамилтън бе сред онези, които не очакваха нещо съществено да се промени при въвеждането на новата техническа директива. Той потвърди впечатлението си по време на уикенда на пистата до Барселона.
„Всичко си беше кажи-речи същото като карах на симулатора. Предницата бе малко по-нестабилна при висока скорост. Няма никакви… Какво разхищение на пари! Просто всички си пропиляха парите“, каза Хамилтън
„Тази промяна буквално не промени нищо. Крилата на всички пак се огъват, но наполовина. А всички трябваше да произведат нови крила, да похарчат още пари, за да ги направят такива, че да отговарят на новите изисквания. Просто няма смисъл. Но това е положението, продължаваме напред“, добави седемкратният световен шампион.
View this post on Instagram