Начало Избрани Капито: Не избрахме Сарджънт защото е американец, а заради успехите му в...

Капито: Не избрахме Сарджънт защото е американец, а заради успехите му в малките формули

814
0
Логан Сарджънт, Уилямс
Логан Сарджънт, снимка Уилямс

Шефът на Уилямс Йост Капито вярва, че неговият отбор е трябвало да даде шанс на Логан Сарджънт. Според германеца, всяко друго решение е щяло да бъде нередно.

Сарджънт е част от академията за млади пилоти на британския екип. В момента американецът се състезава в F2 и заема трето място във временното подреждане преди финалния кръг за сезон 2022 в Абу Даби. По време на миналия уикенд в Тексас, Капито заяви, че Сарджънт ще бъде новият съотборник на Албон, стига да получи суперлиценз.

21-годишният състезател от Форд Лодърдейл се намира в първия си пълен сезон във Формула 2. До момента той има зад гърба си две победи и 4 подиума. Представянето му помогна да бъде сред претендентите за мястото на Николас Латифи. Канадецът напуска Уилямс след Гран при на Абу Даби след прекарани три сезона.

Привличането на Саржънт има своите плюсове. По този начин F1 ще има титулярен американски пилот от сезон 2015 насам. Тогава Александър Роси се включи в пет състезания за бившия отбор на Мейнър/Маруся. Освен това, Уилямс ще разшири популярността си на необятния американски пазар.

„За F1 ще е добре да има американски пилот. Не избрахме Сарджънт защото е американец, а заради успехите му в малките формули. Ако вкараме някой нашата академия, то целта е да ги качим в автомобил от Формула 1“, сподели Капито.

„Ако имате млад пилот, който е готов за F1 и разполагате с мястото, то трябва да му го предоставите. В противен случай сте направили нещо нередно.“

„Ето защо стигнахме до това заключение, че това е най-правилното нещо. Хубаво е, че Логан е американец. Въпреки това, националността му не е основния фактор за решението дали ще кара при нас или не.“

Сарджънт участва в първата тренировка в Остин и даде 19-то време. Първоначално той не бе сред списъка с потенциални съотборници на Алпон. От Уилямс бяха готови да вземат под наем бившия шампион в F2 Оскар Пиастри. В крайна сметка австралиецът реши да премине в Макларън и се изплъзна от ръцете на Алпин. Другият кандидат за това място Ник де Врис пък подписа договор с Ред Бул и ще замени Пиер Гасли в Алфа Таури. По този начин Сарджънт е все по-близо до това да изпълни мечтата си и да стане пилот от F1.

Капито вярва, че американецът е бил готов за Формула 1 след като е спечелил едно от състезанията на Силвърстоун. Германецът все пак заяви, че не е решил да прибързва и е изчакал да видим какво ще е представянето и развитието на младия състезател.

„Никога не знаеш какво ще е развитието. Известен съм с това, че бързо привличам млади състезатели. Вярвам, че това е най-добрият начин да разбера какъв е истинският потенциал на пилота и да не го паркирам. Ако видим, че някой е готов, както виждаме Логан през този сезон, тогава можем да вземем решение.“

„Той нямаше да бъде загубен, ако бяхме решили, че има нужда от още една година в F2. Но всички виждаме, че той влезе като новобранец, започна да печели състезания и показва добро представяне в квалификациите. Заради всичко това съм сигурен, че му е време да се издигне.“

Първото участие на Сарджънт с болид от F1 беше по време на тестовете за млади пилоти след края на сезон 2021 в Абу Даби. Американецът ще направи още няколко теста с по-стари болиди на Уилямс, за да бъде максимално подготвен ако в крайна сметка бъде избран за заместник на Латифи.

Единствената пречка, която е на пътя на Логан е суперлицензът. 21-годишният състезател се нуждае от този пропуск, за да участва във Формула 1. Очаква се той да участва в още една петъчна тренировка до края на сезон 2022.

„Мисля, че искаме да направим риска възможно най-малък“, казва Капито.

„А от друга страна, искаме да подготвим Логан възможно най-добре за следващия сезон. Това означава, че той трябва да използва максимално времето в автомобила през тази година. Затова му даваме три участия в FP1. Всъщност това му дава допълнителни точки за суперлиценз, които със сигурност не му вредят.“

„След това той ще направи и теста за млади пилоти след старта в Абу Даби. Това е част от цялостната му подготовка, която трябва да позволи на Логан да е във възможно най-добра позиция за началото на следващия сезон“, допълни Йост Капито.

Междувременно Уилямс се готви за предстоящата Гран при на Мексико. Британският отбор се надява да спечели още някоя точка до края на годината.

И двамата пилоти на тима от Гроув познават трасето край Мексико Сити. Алекс Албон завърши на пета позиция в единственото си участие в надпреварата през 2019 г.

„Изкарахме доста добър уикенд в Остин. Сега се надявам да пренесем част от това в Мексико. На хартия пистата би трябвало да пасва на нашия автомобил. От друга страна, тя е доста уникална, тъй като е на голяма надморска височина. По принцип нивото на притискане е доста високо, но реалното притискане на пистата е много ниско. Заради това автомобилът се плъзга повече от обикновено. Честно казано съм развълнуван съм да се върна тук  след няколко години. Нека да видим какво ще успеем да направим през уикенда“, каза Албон.

В същото време Николас Латифи ще даде всичко от себе си в един от последните си стартове като пилот на Уилямс.

„Мексико винаги е уникално събитие заради надморската височина, на която се състезаваме. Тя създава напълно различно усещане за автомобила, за разлика от всяка друга писта в календара ни“, заяви Латифи.

„Това е доста голямо предизвикателство, тъй като въздухът е много по-разреден. Това променя начина, по който автомобилът се държи. Той има много по-малко сцепление, а състезанието е по-натоварващо физически. Атмосферата миналата година беше невероятна, особено в частта на пистата със стадиона. Наистина нямам търпение да я изпитам отново. Очаквам с нетърпение да изляза на пистата и се надявам да изкарам силен уикенд“, добави пилотът на Уилямс.

Британският тим отново ще предостави един от автомобилите си на Логан Сарджънт. Американецът ще заеме мястото на Алекс Албон и ще продължава да трупа километри зад волана на FW44.

„Първата сесия ми даде възможност да се запозная с управляемостта на автомобила, с начина, по който се държи, както и с усещането при спиране“, коментира Сарджънт.

„Всички тези познания ще ми помогнат да визуализирам всичко и да направя необходимите промени, преди да вляза във втората си тренировъчна сесия. Възможността да придобия опит в управлението на автомобил от F1 на голяма надморска височина ще бъде от полза за развитието ми. Очаквам с нетърпение да работя с част от гаража на Алекс този уикенд и да предоставя на отбора обратна връзка, която да подпомогне подготовката им за състезанието.“