Тото Волф има почти цяла година, за да избере заместник на Люис Хамилтън, който ще си тръгне от Мерцедес в края на 2024 г. Въпреки че губи седемкратния световен шампион, шефът на екипа от Бракли поне ще разполага с достатъчно време да избере нов пилот за отбора. Това е съвсем различна ситуация в сравнение с края на 2016 г. Тогава Нико Розберг изненадващо сложи край на кариерата си във Формула 1 броени дни, след като спечели титлата в шампионата. Това остави Волф и Мерцедес без състезател три месеца преди началото на следващото първенство.
За сезон 2025 обаче не само има време, а и огромен избор. 13 пилоти са с изтичащи в края на 2024 г. договори. И ако за такива като Логан Сарджънт и Гуаню Жу няма вариант да отидат в Мерцедес, то сред останалите има доста опции. Екипът от Бракли на практика ще контролира пазара на пилоти през тази година, който ще е пълен със състезатели без договори.
Сред най-често споменаваните имена за възможен заместник на Хамилтън на този ранен етап от годината са Карлос Сайнц, Алекс Албон, Естебан Окон, Пиер Гасли, Фернандо Алонсо
Сайнц губи мястото си във Ферари заради идването на Хамилтън. Той е с доказани качества и сериозна амбиция да стигне до върха в F1. Значително по-често се споменава обаче като вариант за Ауди. Отскоро се говори за Астън Мартин и дори, че може да отиде в Уилямс. Възможно е обаче кандидатурата му да бъде разгледана и в Мерцедес.
Съотборниците в Алпин Окон и Гасли вече имат достатъчно опит, за да са привлекателни опции. Окон е кадър на академията на Мерцедес. Волф не залага на пилот, в чийто качества не е убеден. Затова и когато Естебан остана без титулярно място в Гран при и изкара година извън пистите, австрийският шеф на тима от Бракли бе почти готов да затвори програмата за млади пилоти. И Окон, и Гасли имат по една победа в кариерите си и са достатъчно амбициозни, за да са вариант за Мерцедес.
Алекс Албон възроди кариерата си след присъединяването си към Уилямс. Представянето му направи такова впечатление, че се говореше за интерес от страна на Ферари към него
При настоящото разпределение на пилотите той очевидно няма да отиде в Маранело. В Бракли обаче могат да разгледат възможността да стане част от техния тим. Албон е от поколението на Джордж Ръсел. Двамата са добри приятели и това може допълнително да наклони везните в негова полза.
Възможността Алонсо да стане пилот на Мерцедес също не е за пренебрегване въпреки заявеното намерение от страна на испанеца да гради бъдеще с Астън Мартин дори след като прекрати активната си спортна кариера. Двукратният световен шампион е придобивка за всеки тим. Той демонстрира много ясно през миналия сезон, че още е в състояние не просто да се бори, но и да печели.
При свободния кокпит, който ще има Мерцедес за следващия сезон, често се споменава и името на Андреа Кими Антонели. Протежето на екипа се ползва с огромно доверие. Той се състезава в европейската Формула Регионал през миналия сезон, а за 2024 г. отива направо във Формула 2. Антонели, който е родом от Болоня, обаче е само на 17 години. Ще навърши 18 в края на август тази година, но се смята, че пак ще е твърде млад, за да влезе в F1 и да носи на плещите си отговорността да е пилот на Мерцедес.
Междувременно един от пилотите, които най-добре познават отбора на Мерцедес – Валтери Ботас – демонстрира по страхотен начин ситуацията ако си състезател с изтичащ договор
Финландецът публикува своя снимка в социалните мрежи седнал на бар плот с телефон пред себе си, сякаш очаквайки обаждане! Чувството за хумор на Ботас бе оценено подобаващо. В действителност обаче той също не е лош вариант. Познава тима, има опит и може да е подкрепа на Ръсел.
View this post on Instagram