Аяо Комацу коментира темата за пилотския състав на Хаас за 2025 г. Японският инженер потвърди, че собственикът на отбора Джийн Хаас „има последната дума“ по този въпрос. Комацу добави, че американският бизнесмен се вслушва в неговите думи и не действа като диктатор.
В края на миналата седмица Хаас обяви раздялата си с Нико Хюлкенберг в края на годината. От следващия сезон германецът ще кара за Заубер. По този начин Хюлкенберг стана първият потвърден пилот на Ауди F1 Тийм от 2026 г.
Очакванията са Хаас да запази Кевин Магнусен и през следващия сезон. Същевременно отборът има задачата да намери заместник на Хюлкенберг. Най-спряганото име е това на Оливър Беърман. Младият британец е резервен пилот на тима, както и на Ферари. В Джеда Беърман замести Карлос Сайнц и направи много силно впечатление, след като финишира седми в надпреварата.
Беърман би бил най-логичният вариант за Хаас, особено ако се имат предвид връзките на отбора със Скудерията. Но миналия месец Комацу даде да се разбере, че британецът няма гарантирано място в Хаас догодина.
Друг потенциален заместник на Хюлкенберг е Гуаню Жу. Китаецът има договор със Заубер до края на годината и се очаква да бъде освободен. Жу може да се присъедини към Хаас, тъй като разполага с няколко сериозни спонсора. До момента обаче не се знае какво ще е бъдещето на 24-годишния пилот в F1.
Комацу застана начело на Хаас малко преди началото на сезон 2024. Японецът заяви, че има много добри отношения със собственика на отбора. Той призна, че американският бизнесмен винаги играе активна роля при вземането на ключови решения в тима. Едно от тях е определянето на пилотския състав.
„Поставям фактите или мнението си пред него, но в крайна сметка той е собственикът“, сподели Комацу.
„Джийн има последната дума при определянето на пилотския състав за 2025 г. Това не е като диктатура. Ние имаме много добър диалог и се разбираме добре. Но в крайна сметка това е отборът на Джийн – той е собственикът“, добави шефът на Хаас.
Комацу разкри, че има много фактори, които са важни при избора на пилоти са взети предвид много фактори. Тук се включват и финансовите, тъй като бизнесът на Джийн Хаас продължава да е основен източник на средства, необходими за поддържането на отбора
„Винаги е индивидуално“, каза Комацу, когато бе попитан дали Хаас му е дал фиксирана сума, с която да работи, когато става въпрос за подписване на договори с пилоти. „Никога не ми е казвал: „Това са парите, няма да харча повече.“ [Винаги] се поставят плюсове и минуси. Ако подпишем с този пилот, това са плюсовете и това са минусите, това може да има последици за шампионата.“
„Една позиция в шампионата по отношение на наградния фонд е огромна. Трябва да се вземат предвид всички тези неща. Този човек струва Х или много повече, но той ще направи разликата в позицията на шампиона.“
„Трудно е да се каже. Можете да го разгледате, да речем, със средната стойност от предходната година, косвени доказателства и т.н. Но основното е, че често водим много добри разговори. Това е ключът към нашият избор“, заключи Аяо Комацу.
It’s all about the✨details✨#HaasF1 pic.twitter.com/sfclI7tpwu
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 23, 2024