Начало Автомобили Комуникацията между автомобилите подобрява пътната безопасност и ефективността

Комуникацията между автомобилите подобрява пътната безопасност и ефективността

59
0

Резултатите от един от най-големите в света тестове за подобряване на пътната безопасност и ефективност чрез използване на комуникацията на автомобила с други автомобили и инфраструктурата (Car-to-X) бяха представени във Франкфурт.
В проекта simTD (Safe Intelligent Mobility – Field Test Germany, Безопасна интелигентна мобилност – полеви тест Германия) Opel обедини силите си със 17 партньори в консорциума с цел тестване на функционалността, всекидневната приложимост и ефикасността на Car-to-X комуникацията за първи път в реални условия. Автомобилите в теста бяха електронно свързани един с друг и с инфраструктурата. Това позволи размяната на информация например за метеорологичните и пътни условия между автомобилите, както и между тях и пътната инфраструктура и околната среда.
Описвайки резултатите от проекта, д-р Буркхард Милке, директор Opel Electric/Electronic Engineering, отбеляза:
В полевия тест, осъществяван в съвместна работа с нашите партньори и ръководен от Opel, ние успяхме да установим и докажем, че поведението на трафика може да бъде повлияно в положителна посока от функциите на simTD. Пътната безопасност и ефективността бяха значително подобрени. След интензивни тестове на над 300 тестови шофьори е очевидно, че добавената стойност на технологията Car-to-X по отношение на безопасното, комфортно и ефективно шофиране е потвърдена. В резултат от това се очаква широко одобрение и прием на технологията.
От 2009 г. бе дадено начало на изследване за откриване на необходимите условия за устойчиво подобряване на ефективността на трафика и безопасността с проектно име “Безопасна и интелигентна мобилност – полеви тест Германия” (simTD – Safe and Intelligent Mobility – Field Test Germany”). Тестовият парк от всички производители на автомобили през 2012 година включва 120 автомобила и три мотоциклета, всички оборудвани с еднаква simTD технология с цел научна съвместимост. С изминаване на до 120 000 тестови километра седмично бяха натрупани общо 1 650 000 километра с над 41 000 часа полеви тестове. В допълнение бяха проведени пътните и трафик симулационните тестове и сравнени с реални резултати.
Освен другите функции Opel тества и нова система за предупреждение за времето по време на проекта.
Предупрежденията свързани с метеорологичните условия и състоянието на пътя са отлични примери за връзка между Car-to-X комуникацията и HMI (Human Machine Interface, връзката човек-машина) – отбелязва д-р Милке. – Те са сред приоритетите в желанията на водачите относно бъдещите системи за комуникация. С новото поколение инфоразвлекателни системи, предлагани от Opel ADAM и предстоящи за представяне на Автомобилното изложение във Франкфурт за новата Insignia, е поставена сериозна основа за комуникационна свързаност с Car-to-X. Важно обаче е също създаването на съответстващата пътна и трафик инфраструктура за серийно въвеждане на технологията. Opel ще продължи да играе важна роля в това начинание.
Станциите за метеорологична информация, разположени в близост до тестовите изпитания, които вече осигуряват детайлна информация – използвана например от камионите за опесъчаване – комуникират със съществуващите сензори в автомобилите като датчиците за дъжд, с помощта на които получават информация за предстоящи неблагоприятни метеорологични условия. Наблюдаваните критични параметри са появата на капчици вода, температурата на пътната настилка, наличието на мъгла и дъжд. Интерфейсът човек-машина (Human-Machine-Interface), използван от всички партньори в полевия тест е разработен от DFKI, Германският изследователски център за изкуствен интелект.