Начало MotoGP News Kуартараро: Моторът на Ямаха не е готов да се бори за подиума...

Kуартараро: Моторът на Ямаха не е готов да се бори за подиума на писти като тази в Тексас

304
0
Фабио Куартараро
Фабио Куартараро, снимка Ямаха

Действащият световен шампион в MotoGP Фабио Куартараро заяви, че моторът на Ямаха „не е готов да се бори за подиума на писти като тази в Тексас.“ Французинът завърши седми в Гран при на Америка и за пореден път бе най-предно класирания състезател на японската марка.

Куартараро се класира на шесто място в квалификацията на пистата Circuit of Americas. Той бе първият състезател зад петте машини на Дукати. Френският състезател показа силно състезателно темпо по време на тренировките.

Въпреки това Куартараро не успя да се пребори за подиума и стигна до седма позиция след късна битка с Марк Маркес. В момента французинът е пети във временното класирането. Той изостава на 17 точки от победителя в Гран при на Америка Енеа Бастианини. Досега Куартараро е спечелил само един подиум в защитата на титлата си. Това се случи на мократа надпревара в Индонезия.

На въпроса дали е сигурен, че може да се бори за шампионата с новия мотор на Ямаха, Куартараро отговори следното:

„Честно казано, нямам представа. Моторът на Ямаха не е готов да се бори за подиума на писти като тази в Тексас.“

„Сега отиваме в Европа, където според мен има по-добри писти за нас. Просто ще дам най-доброто от себе си, за да защита световната титла.“

„Надявам се моторът да е готов. Имам собствено мнение, но през цялото време давам 100% от себе си. Постоянно карам на лимита, но завършвам на шеста или седма позиция.“

В началото на състезанието в САЩ, Куартараро е имал проблеми с липсата на сцепление, както и в Аржентина, макар че проблемът не е бил толкова сериозен.

Искам да кажа, че в началото на състезанието проблемът бе подобен като този в Аржентина, но много по-малък. Основно изпуснахме първоначалното сцепление в сравнение с останалите“, добави той.

„Смятам, че се справих прилично. Успях да се защитя доста добре. В началото беше по-трудно, защото всички са по-затворени, а на правата за съжаление губехме доста скорост.“

„Направихме наистина добро състезание, което много ми хареса. Борихме се наистина здраво, дори и да беше за шеста позиция. Наслаждавах се на битката с Марк. Дори и да се борим, аз научих повече неща от това състезание, отколкото от някои надпревари, които съм спечелил.“

„По време на състезанието в Тексас научих много и съм щастлив. Дори и да имам по-малко мощност, изстисках лимита от мотора на Ямаха.  Така че в деня, в който имам повече мощност, ще запиша много по-добър резултат.“

Следващите две състезания ще се проведат на Портимао и Херес. Това са места, на които Куартараро беше много силен през 2021 г. Французинът смята, че първото ще бъде50/50за Ямаха.

Ще кажа, че Портимао е добър трасе, но не е доброто, каза той.

Зависи много от това каква е стартовата ти позиция. Ако потеглиш пръв и наложиш темпото си, е чудесно. В края на  миналата година бях заклещен зад машини на Дукати и не можех да изпреварвам. Но ако си на полпозишън или в челната тройка, можеш да постигнеш добър резултат. Така че трасето в Портимао е 50/50, а Херес със сигурност ще бъде добра писта за нас“, завърши Фабио Куартараро.

Световният шампион все още не е подписал нов договор с Ямаха. Настоящото му споразумение с Ямаха изтича в края на 2022 г. Неговият мениджър потвърди, че в момента се водят разговори както с Ямаха, така и с други производители в MotoGP