Начало MotoGP News Куартараро: Условията в квалификацията бяха тежки

Куартараро: Условията в квалификацията бяха тежки

125
0
Фабио Куартараро, Ямаха
Фабио Куартараро, снимка Ямаха

Действащият световен шампион в MotoGP Фабио Куартараро разкритикува решението за провеждането на квалификацията за Гран при на Италия. Според пилота на Ямаха, „условията са били наистина тежки.“

Квалификацията се състоя в дъждовни условия. В един момент на пистата се появиха гръмотевици. Първоначално Q1 започна с гуми за мокро, след което се премина към сликове. Въпреки това маршалите все още размахваха знамена за дъжд.

Сесията за определяне на полпозишъна за Q2 в крайна сметка бе завършена с гуми за хлъзгав настилка. Новакът в тима на Грезини Дукати Фабио Ди Джанантонио използва познанията си за нестабилните условия в Q1, за да спечели първия си полпозишън.

В сесията има само една тежка катастрофа. Тя се случи, когато Марк Маркес, попадна в лека локва в началото на Q2 и бе изхвърлен от своята Хонда. Испанецът ще се подложи на нова операция след края на уикенда в Муджело и най-вероятно ще пропусне остатъка от сезон 2022 в MotoGP. Квалификационната сесия трябваше да бъде обявена с червен флаг, след като мотоциклетът му се запали.

Куартараро смята, че бързият и плавен характер на пистата Муджело е трябвало да накара ръководството на състезанието да отложи началото на квалификацията, за да може условията да станат по-безопасни.

„Условията в квалификацията бяха тежки“, каза Куартараро.

Наистина не беше добро решение да направим това. Не е нормално да излезеш на една от най-бързите писти в историята, когато не знаеш дали ще караш с гуми за дъжд или сликове. Не знаеш какво трябва да очакваш.“

Добре, казваме, че ще използваме сликовете. Когато започне да вали, искате да използвате такива гуми[преди да е станало прекалено мокро].“

Но в тази писта не можем да чакаме нещо да се случи, за да отложим или да изчакаме. Затова за мен не беше добро решение да изляза на пистата при такива метеорологични условия.“

„Тази писта е толкова дълга. На едно място, но на друго да е сухо. Когато стартираш може да няма вода,  но след това отиваш на друг участък, например осми или девети завой. В тази секция се достига скорост от 100 км/ч или повече, и се движиш супер бързо, а не знаеш какви са условията. Повярвайте ми, това не е страхотно усещане.“

Алейш Еспаргаро повтори коментарите на Куартараро. Пилотът на Априлия добави, че маршалите, които са продължили да показват флаговете за дъжд, когато е спряло да вали в края на Q2, са предизвикали объркване.

Квалификацията на Муджело беше изключително опасна, каза Еспаргаро. „Според мен трябваше да има червен флаг. Ние поставяме червен флаг по въпроси, свързани с безопасността. Вчерашната ситуацията си беше точно такава.“

Не разполагаме с гуми интермедия. Имахме големи затруднения в първите минути. Беше много опасно, особено в участъците Казанова/Савели, Арабиата 1 и Арабиата 2.“

Нямахме представа какво ще се случи. И след това във втората част на квалификацията почти никъде не валеше. Беше доста сухо, поради което времената за обиколка бяха толкова бързи. Но маршалите продължаваха да развяват знамената за дъжд.“

Опитах се да се съсредоточа върху завоя, но гледах към следващия, за да видя флаговете. Ако не виждах флаг в следващия, рискувах да натисна спирачките. Ако виждах знаме, тогава решавах да не рискувам.“

„Беше трудно. Трябва да им се доверите на 100%, защото ако те го покажат, а вие подадете пълна газ и катастрофирате, вината ще е ваша. Така че квалификацията беше много сложна за всички.“

Състезателят на VR46 Дукати Лука Марини бе един от пилотите, които се възползваха от условията на Муджело. Италианецът като постигна трето време след съотборника си Марко Безеки и Фабио Ди Джанантонио. Той не подкрепи твърденията на Куартараро и смята, че условията на Муджело са били подходящи за каране и че никой не е бил принуден да прави обиколките, които имаше в Q2.

Пистата е трудна. Условията бяха наистина сложни“, каза Марини. „Но ако искаш да си в безопасност, можеш да се движиш бавно. Никой не ви подтиква да постигнете супер бързи времена.“

Ние сме най-силните състезатели в света. Трябва да се представим по най-добрия начин, особено в тези условия, защото другите пилоти могат да го направят. Затова трябва да го направим, ако искаме да останем начело.“

Това беше добра възможност за нас да направим добра обиколка. Мисля, че всеки може да използва тези моменти, за да постигне най-доброто си представяне“, заключи Лука Марини.