Липсата на хармония между отборите, притежателя на търговските права Либърти Медия и ФИА не е добра за Формула 1, както и липсата на доверие към федерацията, която играе ролята на рефере в първенството, заяви Дейвид Култард. В интервю за британския таблоид „Експрес“ бившият F1 пилот сподели, че въпреки особеностите си спортът трябва да се справи с тези проблеми като други дисциплини.
„Случилото се в Япония ни даде няколко теми, по които да говорим. Подобни неща поддържат ангажираността на хората със спорта. Но чисто спортно погледнато това е лоша ситуация за Формула 1. F1 направи крачка напред с новите правила. Пилотите са в състояние да се движат по-близо един до друг, гледаме по-добри надпревари. В доминиран от аеродинамиката спорт това не винаги е било така. Вярвам, че нещата в F1 ще се подобряват още повече, ако се продължи по този път.“
„Според мен обаче все още липсва хармония между отборите, притежателя на търговските права Либърти и ФИА. Все още изглежда като че ли в първенството има три страни. Няма необходимото разбирателство, каквото би трябвало да съществува“, посочи Култард
„По-добра комуникация също ще служи по-добре, включително за това феновете да са наясно със ситуацията. Понякога чакаме с часове, за да получим резултат от разследване на стюардите. Знам, че трябва да се разгледа всичко. Но хората по света си изключиха телевизорите и компютрите, когато разбраха резултата и се върнаха по леглата си. Това не може да е добре за спорта.“
„В един футболен мач съдията свири края и с това всичко приключва. Няма обжалвания, разглеждания. Това е. Да, трябва да има подходящ процес за разглеждане на определени ситуации. Но е необходимо феновете да имат доверие на „рефера“, „помощниците му“ и „системата VAR““, каза още Култард.
В Япония имаше два проблема. Първо се разрази сериозен скандал заради излизането на трактор на пистата, докато пилотите още се движеха зад кола за сигурност. След финала пък известно време цареше недоумение относно това дали Макс Верстапен е спечелил титлата или не. Оказа се, че екипите и ФИА имали едно намерение при дискусиите след станалото в Белгия през сезон 2021. То обаче не е било отразено в правилника впоследствие.
От Сингапур насам пък се вихри разправия относно бюджетния лимит за 2021 г. Малко след надпреварата там от ФИА обявиха, че Ред Бул е в преразход. Отборът твърди, че не е надвишил ограничението и тази сага тепърва ще се развива.
Just four more to go… 😢
What race are you most excited for next?! 😅#F1
— Formula 1 (@F1) October 13, 2022