Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ламбиазе: Отношенията между мен и Макс се бетонираха след края на сезон...

Ламбиазе: Отношенията между мен и Макс се бетонираха след края на сезон 2021

1725
0
Джанпиеро Ламбиазе и Макс Верстапен
Джанпиеро Ламбиазе и Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Джанпиеро Ламбиазе разкри подробности относно работата си с Макс Верстапен. Италианският инженер призна, че отношенията му с нидерландеца са били доста трудни през първите им няколко години съвместна работа. Ламбиазе добави, че връзката между него и Верстапен се е „бетонирала“ след края на сезон 2021.

Ламбиазе работи заедно с Верстапен от пристигането на младия нидерландец в Ред Бул през 2016 г. Двамата имат едно от най-успешните партньорства в историята на F1, което включва повече от 50 победи и три световни титли.

Сътрудничеството между Ламбиазе и Верстапен не е лишено от моменти на напрежение. Разбира се, кавгите и несъгласията са жизненоважен аспект от техния работен процес, който им позволява да достигнат до най-добрите решения при всяко едно обстоятелство

Верстапен и Ламбиазе имат огромно взаимно уважение и доверие един към друг. Двамата същевременно се подтикват взаимно към постигане на върхови постижения. Тази уникална динамика постоянно постига изключителни резултати, гарантирайки им челно място в най-модерната история на F1.

Наскоро Ламбиазе коментира сътрудничеството си с Верстапен в подкаста „Talking Bull“. Италианецът разказва за еволюцията на работната им динамика, която проследява времето, когато двамата се засичат в Ред Бул.

„Напълно естествено е след седем или осем години да се познаваме отвътре и да знаем какво задейства другия, как да го уговаряме или да сложим ръка на рамото му“, сподели Ламбиазе.

Ламбиазе и Верстапен преживяха заедно необикновено бойно кръщение, след като нидерландецът спечели още първия си старт с Ред Бул през 2016 г.

През следващите години двамата спечелиха още няколко старта. Това обаче не беше лесен период за Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс изоставаше сериозно от тогавашния хегемон в спорта- Мерцедес.

През 2021 г. Ред Бул най-накрая имаше възможността да се бори с Мерцедес. Двата екипа кръстосаха шпаги и водеха оспорван двубой до последната обиколка на пистата в Абу Даби.

„През 2018 г., 2019 г. и 2020 г. колата не беше толкова конкурентоспособна, колкото отборът би искал, особено за Макс“, припомни Ламбиазе.

„В този момент вече може да се види разочарованието му, че не беше в състояние да се бори за световния шампионат. Имахме няколко възхода и падения в този период- в третата, четвъртата и петата година. Отношенията между мен и Макс се бетонираха след края на сезон 2021. Оттогава насам двамата работим много успешно и продължаваме да записваме успехи“, добави състезателният инженер на Верстапен.

Междувременно Верстапен твърди, че интензивното съперничество с Мерцедес през този период не само ги е сближило с Ламбиазе, но и е съвпаднало с трансформацията му от млад талант в зрял шампион в Гран при

„Започнах в отбора, когато бях на 18 години, а сега съм на 26. Когато погледна назад към тези снимки от първите няколко състезания, които направих с отбора, си казвам „О, Боже мой“ – Сега е толкова различно. Това се отнася както за поведението, така и за мисленето ми. Съвсем естествено, че това помага много във взаимоотношенията ми с рейс инженера и всичко останали“, каза Верстапен.

Верстапен и Ламбиазе често пъти са водили спорове при комуникация по радиото. Но от друга страна, позицията на италианеца спрямо Макс е може би един от най-значимите аспекти на отношенията им. Той знае кога да подтикне пилота на Ред Бул да постигне най-доброто от себе си, да запази фокуса му и да извлече максимална ефективност от автомобила.

В същото време Ламбиазе знае добре и кога да обуздае така известната агресивност на Макс, особено в ситуации на високо напрежение. Тази двойственост на ролята му гарантира, че Верстапен остава под контрол и взема правилните решения когато е на пистата

„Понякога хората не разбират връзката, която имаме с него. Разговорите могат да станат пламенни, но това е начинът, по който обичам да подхождам към състезанията. И двамата искаме най-доброто един от друг“, обясни Верстапен.

„Сега дори не трябва да казвам нищо, ако имам малко презавиване или недозавиване, тъй като Ламбиазе (GP) ще знае какво да промени по автомобила за мен, за да отговаря и на начина ми на каране.“

„Подобно доверие изисква време. Точно затова винаги съм бил против смяната на състезателния инженер. Те са много важни за представянето ви, така че колкото по-дълго можете да останете заедно, толкова по-добре.“

Ламбиазе пък описа себе си и Верстапен с една дума. Италианецът вярва, че двамата продължават да постигат такива успехи, тъй като са „ненаситни“.

„Използвам думата „ненаситен“ [за да опиша Макс]. Смятам,  че тя важи и за мен“, каза Ламбиазе. „Без значение колко състезания печелим или колко шампионата сме спечелили или бихме могли да спечелим, въпросът е, че не мисля, че някога сме напълно щастливи.“

„Летвата, която сме си задали, е доста висока. Бих казал, че и двамата сме перфекционисти и че нищо никога не е достатъчно добро за нас. Това наистина ни мотивира да продължаваме да правим това, което правим и да следваме процеса.“

Ламбиазе също така разкри, че малко се страхува от момента, в който Ред Бул ще бъде настигнат от съперниците си, или по-скоро от реакцията на Верстапен, когато бъде свален от върха.

„Най-големият ми страх е моментът, в който наистина имаме силна конкуренция и не печелим всяко състезание. Виждате как се отнася с мен в момента, макар че печели всяко състезание! Да ви кажа честно не очаквам този момент с нетърпение“, завърши Джанпиеро Ламбиазе.