Начало Избрани Латифи: Влизане в Q3 беше повече, отколкото можех да се надявам

Латифи: Влизане в Q3 беше повече, отколкото можех да се надявам

298
0
Николас Латифи, Уилямс
Николас Латифи, снимка Уилямс

Николас Латифи бе на седмото небе, след като успя да влезе в последната част на квалификацията във Великобритания. Сесията се проведе при много сложни и тежки условия на пистата Силвърстоун.

В последните минути на Q1 от сесията изглеждаше, че Латифи е на път да отпадне. Канадецът избра перфектен момент за последния си пробег и изскочи от зоната на изпадащите.

Изненадващо за всички, пилотът на Уилямс даде десето време в средата на Q2. Това се случи точно преди дъждът на Силвърстоун отново да се засили и да направи невъзможно за всички състезатели, намиращи се зад него да подобрят времената си преди изтичането на времето.

„Това бе специален ден в сложни условия. Беше страхотно постижение да стигна до Q3. Така се покачи увереността ми. Влизане в Q3 беше повече, отколкото можех да се надявам.“

„Очевидно всички се надяват на нещо когато завали дъжд. Най-ключовото нещо е да бъдеш на правилното място в правилния момент. Екипът се справи чудесно с позиционирането ми на пистата.“

Веднага след излизането от бокса нещата бяха добри и влязох в ритъм. Екипът свърши страхотна работа в Q1 и Q2, след като ме постави на правилното място на пистата.“

Видяхме колко важно беше важно в Q2 да направи тази обиколка в точния момент, преди пистата да се влоши заради времето. И да, направихме точно това.“

За съжаление съотборникът на Латифи Алекс Албон нямаше толкова късмет. Пилотът на Уилямс остана 16-ти след като отпадна още в първия сегмент от квалификацията на Силвърстоун.

В края на Q1 решихме да направим обиколка за охлаждане на техниката. Беше трудно решение. Като се замисля, не мисля, че тази стратегия беше най-добрия избор.“

Загубихме твърде много температура В гумите. Пистата започна да изсъхва и всички започнаха да стават по-бързи. Аз просто не успях да намеря достатъчно сцепление. Всички ставаха по-бързи, но всъщност за мен сцеплението беше по-малко.“

Оперативният директор на Уилямс Дейв Робсън търсеше положителната страна на неуспеха на Албон в квалификацията. Пилотът от тайландски произход караше с последния пакет от подобрения за FW44, който липсваше на болида на Латифи.

За съжаление Алекс се размина с Q2, което е много неприятно. Той щеше да има добра възможност да влезе в Q3″, каза Робсън.

Автомобилът му работеше добре, но той не успя да извлече толкова много от втория комплект интермедии, колкото от първия. Ще прегледаме данните, за да видим дали не сме могли да направим нещо по-добре.“

След като стигна до финалния кръг, Латифи бе принуден да не прави бърза обиколка в Q3. Канадският състезател на Уилямс направи само един опознавателен тур и се прибра в бокса.

За съжаление някои повреди по автомобила означаваха, че Ники не можа да постигне конкурентно време за обиколка, разкри Робсън. „Въпреки това той проведе отлична сесия и започва състезанието утре в добра позиция.“

Въпреки добрата стартова позиция, Латифи остава реалист за надпреварата на Силвърстоун.

Най-вероятно състезанието ще бъде сухо. Очаквам да има много по-бързи автомобили, които ще се движат зад мен Трябва да видим какво можем да направим, за да не бъдем изпреварвани твърде лесно.“

Стратегията ще е от голямо значение. Това ще бъде състезание, свързано с това как ще управляваме гумите. Може да се случи абсолютно всичко. Ще се съсредоточим върху собственото си състезание и ще се възползваме максимално от всички възможности, които могат да ни се предоставят“, допълни Николас Латифи.