Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шарл Льоклер на полпозишън в Лас Вегас

Шарл Льоклер на полпозишън в Лас Вегас

4502
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Андро Дюлгерян

Шарл Льоклер спечели полпозишъна в Лас Вегас. Карлос Сайнц даде второ време, но е с наказание. Макс Верстапен (Ред Бул) остана трети в сесията.

Преди началото на сесията за разпределение на местата на стартовата решетка стюардите оповестиха, че Ланс Строл е наказан с преместване с 5 места назад на грида. Причината бе, че бе изпреварил Карлос Сайнц в последната тренировка в зона с двойни жълти знамена. На мястото не е имало светлинна сигнализация, а Строл погледнал нещо на дисплея на волана си и се съсредоточил върху Ферари-то.

Стюардите приеха разяснението на пилота на Астън Мартин, но счетоха, че двоен жълт флаг е достатъчно видима сигнализация. Затова и наложиха наказание на Строл, като към преместването с пет места има и 3 наказателни точки.

Температурата преди началото на Q1 бе 15 градуса на въздуха и 17 градуса на пистата.

Със светването на зеления семафор пилотите веднага започнаха бързи серии в Q1. Първото време бе на Кевин Магнусен – 1:35.968 мин. Всички бяха с гуми софт

Това постижение веднага бе подобрено. След първите бързи серии начело бе Шарл Льоклер с 1:34.072 мин. Карлос Сайнц бе на 0,715 сек. Трети бе Макс Верстапен – на почти секунда от постижението на монегаска. Пилотите на Мерцедес последни от големите екипи направиха бързи серии. След техните серии подреждането бе Льоклер, Серхио Перес (от когото Ландо Норис се оплака, че го е блокирал), Норис, Сайнц, Верстапен, Алекс Албон. Джордж Ръсел се отказа от първата си бърза обиколка и продължи серията. Излезе шести. В зоната на изпадащите бяха Гуаню Жу, Даниел Рикиардо, Нико Хюлкенберг, Пиер Гасли и Юки Цунода, чийто първи опит бе анулиран за нарушаване ограниченията на трасето в осми завой.

Разместванията в класирането бяха постоянни като само пилотите на Алфа Таури бяха закотвени в дъното. Накрая в зоната на изпадащите бяха още Жу, Оскар Пиастри и Строл. Рикиардо излезе 15-ти, а Строл – 11-ти – за сметка на Естебан Окон и Норис. Така от Q1 отпаднаха състезателите на Макларън, Окон, Жу и Цунода. Рейс контролът отбеляза инциденти с Хамилтън, Ръсел, Жу, Пиер Гасли и Валтери Ботас – за неспазване на зададените от рейс директора времена за обиколка на пистата по време на квалификация.

Сайнц започна борбата в Q2, последван скоро и останалите, класирали се за втория квалификационен сегмент състезатели

Пилотите на Мерцедес отново изчакаха, като този път и Верстапен стори същото. След техните бързи серии начело бе Макс с 1:33.607 мин. Хамилтън и Ръсел се наредиха втори и трети, съответно на 0,230 и 0,263 сек. Четвърти бе Алонсо. След това Льоклер и Сайнц заеха първо и второ място пред Верстапен, излезлият четвърти Кевин Магнусен и Хамилтън. Извън топ 10 бяха Албон, Гасли, Логан Сарджънт, Строл и Рикиардо.

Строл даде десето време, но веднага бе върнат под чертата от Сарджънт, който даде седмо време. Албон излезе шести и избута под чертата Серхио Перес, който не излезе в края на Q2. Хамилтън също отпадна, след като Гасли подобри времето си (даде четвърто постижение).

В Q3 само отборите на Ферари и Уилямс бяха с по двама пилоти. Първото време във финалната част от квалификацията бе на Магнусен – 1:34.275 мин

Льоклер поведе с 1:33.021. Сайнц бе втори, на 0,022 сек. Верстапен зае третото място – на 0,083 сек. Следваха Алонсо, Гасли и Магнусен, а Ръсел, Албон, Сарджънт и Ботас още нямаха бързи обиколки.

Албон, Сарджънт и Ботас излязоха в самия край на Q3 за единствените си бързи серии. Льоклер бе дори още по-силен в последната си квалификационна обиколка и записа 1:32.726. Сайнц остана на 0,044 сек, Верстапен – на 0,378 сек. Четвърти се нареди Ръсел, следван от Гасли, Албон, Сарджънт, Ботас, Магнусен и Алонсо.