Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер пред Сайнц и Алонсо във втората тренировка в Лас Вегас

Льоклер пред Сайнц и Алонсо във втората тренировка в Лас Вегас

4197
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Виктор Алекян

Втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Лас Вегас все пак се проведе – след доста уточнения и сериозно забавяне. Тя бе удължена до 90 минути. В крайна сметка най-бърз в сесията бе Шарл Льоклер, следван от съотборника си във Ферари Карлос Сайнц и Фернандо Алонсо (Астън Мартин).

След като часът за началото на втората свободна тренировка бе потвърден малко преди старта на сесията бе обявено ново 15-минутно отлагане. След това бяха добавени още 15 минути. Междувременно Падок клубът и фен зоните бяха затворени. Съответно гостите – някои от тях платили суми от над 15 000 долара за привилегията да гледат Формула 1 – бяха поканени да си тръгнат. Нито към тях, нито към феновете по трибуните бе подавана навременна информация.

Междувременно шахтите по пистата бяха с махнати капаци и запълнени с бързо съхнещ цимент

По цялата конфигурация има трийсетина шахти и хората на организаторите трябваше да работят изключително бързо, за да свършат работата. Същевременно възможностите за отлагане бързо се изчерпаха. Улиците на Лас Вегас трябваше да бъдат отворени за нормалния трафик в 4 часа местно време. При старт на тренировката в 2:30 това означаваше край точно в 4. А договорката за отваряне на трасето е с управата на града и е част от договора за провеждане на състезанието.

Температурата на въздуха бе 13 градуса, тази на пистата – 15 градуса, когато тренировката най-после започна пред празни трибуни. Работата отново започна веднага. Изборът на гуми бе софт и медиум. Междувременно стюардите съобщиха, че Карлос Сайнц ще бъде наказан заради смяната на батерията в болида му. От Ферари претендираха, че тя се наложи в извънредни обстоятелства, за които нито пилотът, нито отборът носят вина. Стюардите признаха, че това е вярно, но правилата не позволяват взимането предвид на форсмажор за неналагане на санкция.

Ландо Норис последен остана без бърза обиколка за време, след като в самото начало получи някакъв проблем в Макларън-а си. 10 минути след началото на сесията Сайнц бе начело – механиците на Скудерията успяха да сменят всичко по изпотрошения му след преминаването върху шахтата болид. Шарл Льоклер след това излезе пред съотборника си от Ферари с 1:38.917 мин. Трети бе Фернандо Алонсо като и тримата бяха със софт. След това се наредиха пилотите на Ред Бул – Макс Верстапен четвърти, Серхио Перес пети (и двамата с медиум).

Перес бе попитан по радиото как са гумите и каза, че нещата се подобряват в течение на обиколките. Верстапен пък се върна начело с 1:38.209 мин

В Ред Бул продължаваха да работят с гуми медиум за разлика от съперниците си – Ферари и Мерцедес бяха със софт. Алпин, Алфа Таури и Алфа Ромео също имаха програма с медиум. Фернандо Алонсо и Хамилтън се обадиха по радиото, че задните им гуми са се износили твърде бързо.

Норис се появи на пистата почти половин час след началото на тренировката. От Макларън направиха някои промени по предното му окачване. Британецът допусна малка грешка, но се задържа на пистата. Междувременно Ред Бул-ите сложиха нови меки гуми. Верстапен се засече с Льоклер на пистата.

„Макс вече се състезава“, обади се Шарл по радиото.

Перес записа новото най-добро време – 1:37.807 мин. То бе подобрено от Сайнц с 0,823 сек. ФИА през това време потвърди официално, че испанският пилот на Ферари ще бъде преместен с 10 места назад заради смяната на батерията. Льоклер излезе втори, на 0,245 сек от съотборника си.

Верстапен влезе между двете Ферари-та в класирането, след което Льоклер даде ново най-добро време – 1:36.660 мин

Следващият завъртял се бе Пиер Гасли, той също успя да продължи без проблеми. Хамилтън даде време само с 0,003 сек по-слабо от това на Льоклер. Трети отново  бе Алекс Албон – само на 0,028 сек от времето на Шарл.

Малко след средата на тренировката, която бе удължена, за да се навакса изгубеното в първата сесия време, начело в подреждането излезе Алонсо с 1:36.657 мин. В този момент единствено Норис бе с медиум, всички останали бяха със софт. Сайнц бе по-бърз с 0,0303 сек от сънародника си. Верстапен бе още по-бърз – с 0,047 сек (1:36.307 мин). Ред Бул и Ферари отново бяха с нови гуми софт. Льоклер мина пред Макс с 0,611 по-силно постижение (1:35.696).

Разместванията в челото продължаваха и половин час преди края на тренировката редът бе Льоклер, Сайнц, Перес, Валтери Ботас, Верстапен, Нико Хюлкенберг. Алонсо изскочи втори – на 0,097 сек от Шарл.

Албон пък сложи хард, за да провери поведението на Уилямс-а си с тях. Алонсо и Сайнц изхвърчаха от трасето, за щастие без да се ударят никъде. Към края на тренировката отборите бяха заложили серии от по-дълги обиколки. Това успокои разместванията в подреждането, докато пилотите изпълняваха програмите. Повечето тимове бяха с медиум, Ботас и Цунода изпробваха хард.

До края на тренировката Льоклер остана начело пред Сайнц и Алонсо. Четвърти се нареди Перес, следван от Ботас, Верстапен, Хюлкенберг, Строл. Топ 10 допълниха Хамилтън и Албон.