Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер начело и във втората сесия в Имола

Льоклер начело и във втората сесия в Имола

3184
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер бе най-бърз и във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Емилия Романя. Втори зад пилота на Ферари се нареди Оскар Пиастри с Макларън. Трети бе Юки Цунода (Виза РБ).

Температурата на въздуха бе 24 градуса, а тази на пистата – 38 градуса, малко по-ниска стойност в сравнение с първата сесия на пистата Имола. Времето бе хубаво, само пухкави бели облаци се носеха над огряното от слънце трасе. Трибуните бяха забележително пълни като за работен ден, но тифозите се надяват новостите за SF-24 да донесат такова подобрение на Ферари, че да се бори за успехи. Шарл Льоклер и Фредерик Васьор бяха предпазливи в очакванията си.

В началото на сесията Пиер Гасли се завъртя на пистата, но успя да продължи. Изборът бе между гуми хард и медиум. От Ред Бул попитаха Макс Верстапен как е балансът

„По-добре с тези гуми“, отговори нидерландецът, който бе на трасето с медиум.

Верстапен оглавяваше класирането след първите бързи опити с 1:16.930 мин. Той обаче бе прескочен от Юки Цунода, който бе с 0,035 сек по-бърз от Макс (също с медиум). Трети бе Льоклер, следван от Ландо Норис, Карлос Сайнц, Люис Хамилтън, Джордж Ръсел, Серхио Перес, Фернандо Алонсо, Даниел Рикиардо.

Льоклер на свой ред излез пръв с 1:16.677 мин. Алонсо се възмути от Хамилтън, върху когото връхлетя на трасето. Сайнц даде второ време – на само 3 хилядни от съотборника си! Във Ферари и Ред Бул работеха с медиум, в Мерцедес – с хард. В Макларън бяха разделели програмата между пилотите си: Норис бе с медиум, а Оскар Пиастри – с хард.

Ръсел пръв сложи гуми софт след изтичане на една трета от времето на втората тренировка в Имола. Същото стори и Алонсо. С меките гуми Ръсел даде четвърто време – на 0,143 сек от постижението на Льоклер. Пилотите със софт ставаха все повече, както и проблемите с трафика по трасето.

Норис бе в силна обиколка към средата на сесията, но не я довърши. След това помоли отбора си да провери пода на колата му заради недобро преминаване върху бордюрите на Варианте Алта. Междувременно съотборникът му Оскар Пиастри бе записал второ време.

Льоклер бе свалил най-доброто постижение до 1:15.969 мин, а австралиецът бе на 0,129 сек от него. Трети излезе Хамилтън (+0,328 сек)

Сайнц сбърка и мина напряко през шикана. Цунода излезе четвърти, като вече всички бяха със софт. Карлос бе шести в подреждането – зад Юки, Хамилтън и Ръсел. Верстапен бе седми, следван от Перес, Нико Хюлкенберг, Алонсо.

В Ред Бул като че ли не успяваха да намерят оптимални настройки. Верстапен пак се оплака от колата: „По дяволите… Боже мой! Не знам, човек. Различно е спрямо всичко досега.“ Макс също попадна на Хамилтън, който махна с ръка, за да му се извини. След това седемкратният световен шампион се обади на рейс инженера си Пийт Бонингтън и поиска да го уведомяват по-рано за приближаващи пилоти. Льоклер пък каза, че ако премине особено твърдо по някои от бордюрите, радиото му прекъсва.

Проблемите на Верстапен продължаваха, той отново мина през зона с чакъл, след като не успя да вземе завой. Грижите с трафика също бяха до карирания флаг. Пиастри не сдържа сарказма си, попадайки на един от Алпин-ите и подхвърли, че поведението му е „много интелигентно“, имайки предвид точно обратното.

Льоклер остана начело до карирания флаг пред Пиастри и Цунода. Хамилтън бе на четвъртата позиция, следван от Ръсел, Сайнц, Верстапен. Топ 10 допълниха Перес, Хюлкенберг и Алонсо.