Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер начело в съкратената последна тренировка на Силвърстоун

Льоклер начело в съкратената последна тренировка на Силвърстоун

2909
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Майкъл Потс

Шарл Льоклер бе най-бърз в последната свободна тренировка през уикенда за Гран при на Великобритания. Сесията бе спряна в края на два пъти, което отне шанса на повечето пилоти за финални опити. Втори зад пилота на Ферари се нареди Оскар Пиастри (Макларън). Трети остана Макс Верстапен (Ред Бул).

Времето на пистата Силвърстоун в събота бе значително по-хладно, отколкото в петък. Температурата на въздуха бе 19 градуса, облачно, а на пистата – само 25 градуса при максимум от 42 вчера. В предварително посочения час за начало на последния час за подготовка обаче рейс контролът съобщи, че стартът ще бъде отложен. На пистата маршали смитаха изнесен на трасето чакъл и парчета гума от събития през паузата между спринта от Формула 3 финалната свободна сесия на Формула 1. Забавянето бе с 5 минути, след което тренировката започна.

Пилотите на Алпин Пиер Гасли и Франко Колапинто бяха първите, излезли на пистата. И двамата бяха с гуми софт. Останалите още си бяха по боксовете. Следващите състезатели на трасето бяха тези на Астън Мартин, но те бяха с медиум. Ланс Строл направи един тур и се прибра, за да сложи хард. Колапинто даде 1:28.518 мин, съотборникът му бе на 0,034 сек от него.

Десетина минути след старта на третата тренировка Люис Хамилтън излезе на Силвърстоун със софт

Петъкът бе особено добър за Ферари, след като той завърши трети, а Шарл Льоклер бе втори в края на деня. От Макларън отбелязаха, че са изненадани от темпото на Скудерията. Анализите след това обаче сочат, че участието на Ферари в битката не е толкова сигурно. Промяната във времето може да се окаже особено благоприятна за Мерцедес. От Ред Бул пък работиха и през нощта, за да стабилизират RB21 и да подобрят настройките си.

Хамилтън записа 1:27.351 мин и над пистата пак настана тишина. 15 минути след старта на сесията в таблицата имаше само четири времена. Английският пилот на Ферари подобри времето си до 1:26.529 мин. Ландо Норис се появи на трасето със софт. Пилотите на Хаас и Уилямс, както и Строл бяха с медиум. Исак Хаджар и Фернандо Алонсо сложиха хард.

25 минути сред старта на сесията Льоклер бе с първо време – 1:26.494 мин. Макс Верстапен бе само на 5 хилядни от секундата от него. Трети бе Хамилтън, следван от Ръсел, Норис, Андреа Кими Антонели. Топ 10 допълваха Оливър Беърман, Алекс Албон и Юки Цунода.

Льоклер свали първото време до 1:25.922 мин. Оскар Пиастри излезе шести – на 0,785 сек до монегаска

След това Антонели даде трето време (+0,538 сек, със софт). Ръсел го измести от там, доближавайки се на 0,396 сек до Шарл. Със следващия си бърз опит Хамилтън излезе четвърти с най-добър първи сектор.

Също с най-силен първи сектор Верстапен свали малко от собственото си време и вече бе на 0,223 сек от Льоклер. Макс се оплака от спирачките си по радиото. Шарл пък каза на питуола, че имало „лек дъжд“ преди девети завой, но нищо особено. Антонели тръгна в нов тур с най-силен първи сектор, но остана на половин секунда, докато Ръсел излезе втори – на 0,203 сек от Льоклер.

По-малко от 18 минути преди карирания флаг Норис оглави класирането с 1:25.606 мин – с -0,316 сек по-добро време от това на Льоклер. Пиастри след това бе още по-бърз (-0,040 сек) и даде 1:25.566 мин.

С най-меките гуми Верстапен успя да раздели двата Макларън-а – той бе само на 0,019 сек от Пиастри. Цунода бе излязъл пети, Албон – шести. След това бяха Ръсел, Хамилтън, Антонели, Нико Хюлкенберг

Последните 10 минути започнаха с нов опит на Льоклер. Той записа 1:25.498 мин и се върна начело. Хамилтън през това време имаше проблеми с управлението. След това пак тръгна с най-силен първи сектор, загуби във втората част от пистата и в този момент тренировката бе спряна. Причината бе елемент от болид, който бе паднал на пистата. От Хаас предположиха, че падналият компонент е от болида на Беърман. До края на тренировката имаше по-малко от 9 минути.

Сесията бе рестартирана при оставащи малко повече от 5 минути до финала ѝ. На изхода от питлейна се образува опашка и имаше доста забавяне при излизането на болидите на пистата.

Накрая никой не можа да направи нов опит заради катастрофа на Габриел Бортолето. Сесията пак бе спряна веднага и това на практика бе финалът. След това стана още един инцидент, при който Беърман почти се завъртя и удари своя Хаас на влизане в питлейна.

В подреждането Льоклер бе пред Пиастри и Верстапен. Четвърти се нареди Норис, следван от Цунода, Беърман, Албон, Ръсел. Топ 10 допълниха Хаджар и Лоусън.