Макс Верстапен не бе доволен от болида си Ред Бул RB21 и в двете петъчни тренировки на пистата Силвърстоун. Той многократно каза по радиото, че колата му е нестабилна. Рейс инженерът му Джанпиеро Ламбиазе в един момент му съобщи, че радио връзката не е много чиста.
„И по-добре, че не е“, отговори Верстапен
В крайна сметка той остана пети в класирането, а съотборникът му Юки Цунода бе 15-ти.
„Лично за мен петъкът не бе добър ден. Балансът не бе добър и колата се караше трудно във всеки завой. Вятърът оказваше голямо влияние, но това не е извинение, защото условията са еднакви за всички. Като цяло денят не бе нещо особено, просто бе труден. Не ни достига скорост и трябва да видим какво можем да направим по този въпрос“, коментира Верстапен.
Хелмут Марко каза след първия час за подготовка, че някъде е допусната грешка.
„Нестабилност, която и се променяше от завой до завой. Някъде имаше грешка, защото се получиха големи разлики, включително между къси и дълги серии. С такова представяне не сме близо до подиума“, обясни австрийският съветник на Ред Бул.
Коментарът на 82-годишния австриец бе значително по-оптимистичен след втората сесия.
„Напредъкът между двете тренировки бе добър. Не постигнахме желания баланс – в някои завои имаше огромна нестабилност на предната част. Основно във втори сектор, там губи 3 десети“, посочи Марко
„Любопитното е, че в дълги серии изглеждахме далеч по-конкурентоспособни. И износването на гумите бе значително по-добро в сравнение с Ферари и Мерцедес. [Люис] Хамилтън имаше огромен грейнинг след само няколко обиколки. При Мерцедес също имаше грейнинг, докато при нас това бе в разумни граници. Това е добър знак. Да видим дали ще успеем да намерим това, което ни е необходимо, за да оправим баланса. След това мисля, че ще сме в добра форма“, каза още Марко.
Кристиан Хорнер бе предпазливо оптимистичен за възможностите на Ред Бул във втората поредна домашна надпревара на тима след Австрия.
„90% от загубите ни са в завои 6 и 7, в останалата част от обиколката изглеждаме доста прилично. Не е лесно да се поправи, но е възможно да направим промени. Тук имаме нов под, от който получихме очакваното притискане. Резултатите освен това отговарят на изчисленията ни. Сега въпросът е да напаснем всичко“, каза шефът на Ред Бул Рейсинг.
View this post on Instagram