Начало Formula 1 News Льоклер пръв във втората тренировка, Ботас и Верстапен катастрофираха

Льоклер пръв във втората тренировка, Ботас и Верстапен катастрофираха

2555
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

Шарл Льоклер даде най-добро време във втората петъчна свободна тренировка на пистата Ред Бул Ринг. Два сериозни инцидента се случиха по време на сесията. Макс Верстапен и Валтери Ботас се удариха тежко. И двамата пилоти са невредими след ударите, но автомобилите им Ред Бул и Мерцедес пострадаха доста.

Най-силното постижение на Ботас все пак бе достатъчно, за да се класира втори. Пиер Гасли с втория Ред Бул бе трети, пред Люис Хамилтън.

Температурата на въздуха се качи на 30 градуса до началото на сесията, а тази на трасето прехвърли 50. Първи на трасето излязоха пилотите на Хаас заедно с Алекс Албон. Кевин Магнусен записа 1:07.321 мин. Той бе с гуми хард, а съотборникът му – с медиум. Състезателят на Торо Росо започна работа със софт.

Себастиан Фетел излезе около десетина минути след началото на тренировката. Той бе с гуми хард, а съекипникът му Шарл Льоклер сложи медиум. Още в началото пък Ланс Строл строши част от предното си крило. Общо 9 предни крила бяха пострадали по време на сутрешната тренировка. Последният инцидент бе най-зрелищен, тъй като крилото на Нико Хюлкенберг буквално се пръсна, когато пилотът на Рено излетя настрани и премина през бордюрите.

Льоклер оглави подреждането с 1:05.558 мин

Валтери Ботас и Люис Хамилтън бяха с медиум и хард. С известни проблеми в бързата си обиколка англичанинът даде второ време, на 0,449 сек зад Шарл. Съотборникът му едва не излетя от трасето, нареди се четвърти (+0, 618 сек). След това Фетел записа второ постижение. Той бе с 0,313 сек по-бавен от съекипника си във Ферари след най-силни първи и трети сектори. Пиер Гасли изхвърча в зона за сигурност на четвърти завой, но успя да се върне на пистата.

Ботас даде ново най-силно време – 1:05.417 мин. Хамилтън пък се доближи най-много до Валтери – на 0,112 сек. Карлос Сайнц записа трето постижение. Пилотът на Макларън обаче ще получи санкции, тъй като тимът му реши да сложи нова задвижваща система в колата му.

35 минути след началото на тренировката Верстапен се завъртя и се удари на десети завой. Рейс контролът спря сесията.

Прекъсването трая 7-8 минути. Макс дори не отиде до медицинския център, а директно се прибра в бокса на Ред Бул. През това време останалите състезатели подновиха работата си.

Ботас отново сложи софт. Хамилтън и пилотите на Ферари също бяха с най-меката смес, предоставена от Пирели за уикенда в Австрия.

Буквално минута след това обаче Ботас катастрофира

Тренировката пак бе спряна. Финландецът изпусна контрола над автомобила си в шести завой, след което се сблъска с бариерата. При удара и двете предни колела пострадаха тежко, но предпазните въжета ги удържаха да не изхвърчат неконтролируемо настрани.

При подновяването на сесията от времето оставаха малко повече от 33 минути. Фетел едва не последва съдбата на Верстапен и Ботас, но пилотът на Ферари не се удари. Гумите му обаче бяха съсипани и той се прибра в бокса с доста ниско темпо.

Льоклер даде най-добро време – 1:05.086 мин. Гасли излезе трети, на 0,401 сек от пилота на Ферари, докато Хамилтън влезе в по-дълга серия от обиколки със софт.

Фетел се върна на пистата с хард. Немският пилот на Скудерията също влезе по-сериозен стинт.

До края на тренировката имаше още два инцидента, но без сериозни последици. Сайнц излетя от пистата, не се удари в предпазните стени. Льоклер пък едва не се удари с Антонио Джовинаци, след като пилотът на Алфа Ромео като че ли не видя състезателя на Ферари.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter