Начало Formula 1 News Хамилтън на 0,144 сек пред Фетел в първата сесия на Ред Бул...

Хамилтън на 0,144 сек пред Фетел в първата сесия на Ред Бул Ринг

1892
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Спас Генев

Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Австрия. Пилотът на Мерцедес изпревари с 0,144 сек съперника си от Ферари Себастиан Фетел. В тима от Бракли използваха два комплекта от гумите софт на Пирели, а Скудерията – по 2 медиум.

Още в началото на сутрешната тренировка на австрийското трасе температурата на въздуха бе 25 градуса. Тази на пистата доближаваше 45. Очаква се през целия уикенд времето да е изключително топло.

Макс Верстапен и Карлос Сайнц бяха първите пилоти, излезли на пистата, съответно с гуми медиум и софт. Малко след това и Пиер Гасли бе на трасето, със същата смес като съотборника си. Сайнц записа и първото време в сесията – 1:14.185 мин.

Междувременно се разбра, че Валтери Ботас ще пропусне част от тренировката

Механиците на Мерцедес работеха по автомобила му заради открит теч на масло и сменяха задвижващата система.

С медиум започнаха работа и пилотите на Ферари. Гасли бе оглавил подреждането с 1:06.385 мин, Шарл Льоклер бе на 0,585 сек от него, а Фетел – на 0,690 сек.

Льоклер бе най-бърз четвърт час след старта на сесията с 1:06.169 мин. Точно по това време Люис Хамилтън се появи в бокса на Мерцедес и поздрави екипа си. След още няколко тура Фетел изпревари съекипника си с 9 хилядни от секундата. Във Ферари работеха с новото крило от Франция.

Слез изминаване на 20 минути от тренировката в таблицата имаше едва шест времена. Пилотите на Ферари бяха начело, следвани от Гасли, Ландо Норис, Ромен Грожан, Кевин Магнусен и Сайнц. Състезателите на Хаас бяха на две секунди от времето на Фетел. В този момент Хамилтън тръгна за първа серия от обиколки (с гуми софт).

Алекс Албон се оплака от прекъсвания в работата на задвижващата система Хонда в своето Торо Росо

Той не получи новата спецификация на агрегата във Франция. Затова в Австрия ще има наказания за смяна на мотора.

Люис бе на 0,356 сек от Фетел след първата си бърза обиколка. Междувременно и Ботас бе излязъл на трасето, също с най-меките гуми за уикенда. Верстапен пък излезе пръв с 1:06.100 мин (-0,060 сек спрямо постижението на Себастиан).

Състезателят на Ред Бул свали до 1:05.938 мин. Ботас бе излязъл четвърти, на 0,268 сек от Макс.

Хамилтън направи серия от десетина тура, към чийто край даде второ време преди съотборникът му да го измести от тази позиция. Ботас бе 0,421 сек от Верстапен, Люис – на 0,522 сек. Пилотът на Ред Бул работеше само с медиум от началото на сесията, а състезателите на Мерцедес – със софт.

В средата на тренировката настъпи доста продължителна пауза, край на която сложи Льоклер

Пилотът на Ферари продължи програмата си с медиум и започна бърза обиколка с най-силен до този момент първи сектор. Във втори запази аванс от 0,034 сек и на финала времето му бе с 0,079 сек по-добро от това на Верстапен.

Ботас също излезе, пак със софт. Финландецът допусна грешка, но бе с 0,110 сек по-бърз от Шарл. И Хамилтън (с най-меките гуми) влезе в скоростен тур, но намали след грешка. Льоклер пък се върна начело в таблицата с 1:05.141 мин. Малко след това Валтери слезе под 1:05 мин – 1:04.999 мин.

Хамилтън се оплака от предната част на автомобила си. В Мерцедес смениха носовете и на двете коли. Гасли със софт пък даде пето време, на 0,379 сек от това на Ботас. Верстапен също сложи най-меките гуми, а Люис оглави класирането с 1:04.838 мин. Температурата на пистата вече отиваше към 50 градуса.

20 минути преди края на тренировката Фетел отново излезе на пистата, отново с гуми медиум

В течение на изпитанията немският пилот на Ферари бе отишъл 11-ти, на 1,322 сек от Хамилтън. Първият му бърз тур не се получи още от самото начало. Люис пък получи информация, че може да има повреди по предното крило.

Със следващата си обиколка Фетел записа второ време – 1:04.982 мин.

През последните 10 минути от сесията на трасето бе натоварено. Макс Верстапен попита дали може да се прибере в бокса, тъй като серията му не се получаваше според очакванията. Оплака се, че няма достатъчно скорост на правите. От питуола на Ред Бул му казаха да опита отново.

4 минути преди официалния край на тренировката рейс контролът я спря, след като Нико Хюлкенберг строши предното си крило при излизане от пистата.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter