Начало MotoGP News MotoGP ще разшири присъствието си на територията на САЩ

MotoGP ще разшири присъствието си на територията на САЩ

70
0
MotoGP 2023 в САЩ
снимка, Мишлен

MotoGP ще разшири присъствието си на територията на САЩ. Това намекна спортният директор на Дорна Карлос Еспелета. Испанецът обаче беше категоричен, че европейският пазар продължава да бъде най-важен за шампионата.

Миналата седмица стана ясно, че Либърти Медия е придобила 86 % от Дорна. Испанската компания притежава правата за MotoGP и поддържащите шампионати Moto2 и Moto3, както и електрическия MotoE. Дорна също така притежава WSBK и неговите поддържащи серии.

От Либърти ще опитат да направят така, че MotoGP да повтори успеха на F1, която успя да пробие сред по-широка аудитория на територията на Щатите от 2017 г. насам.

САЩ е ключов пазар за MotoGP. В края на тази седмица световният шампионат ще се завърне на пистата Circuit of the Americas край Остин. Това ще бъде домашен уикенд за Тракхаус Рейсинг. Американският отбор наследи RNF в началото на тази година и използва два мотора на Априлия

MotoGP опита да увеличи присъствието си в САЩ в началото на миналото десетилетие. В миналото шампионатът се състезаваше на поне две трасета на територията на страната- Лагуна Сека и Индианаполис. През 2013 г. към тях се присъедини пистата в Остин. По този начин MotoGP организира три старта в Щатите.

След това MotoGP постепенно започна да намалява стартовете в САЩ. В края на 2013 г. Лагуна Сека беше извадена от календара. Две години по-късно Индианаполис също си тръгна от MotoGP. Вероятността шампионатът да се върне на някоя от тези писти не е никак голяма.

В края на миналата година стана ясно, че MotoGP планира второ състезание в САЩ. Това обаче едва ли се случи преди 2026-та заради липсата на достатъчно писти, които да отговарят на изискванията на MotoGP. Говори се, че шампионатът може да се състезава в щата Тенеси. В момента там се изгражда писта, която носи името Flatrock Motorsports Park.

Очаква се строителните работи по трасето струват да приключат до края на 2024 г. Идеята е състезанието да влезе в календара на MotoGP през сезон 2025 или 2026. Говори се, че промоутърите на трасето вече са се свързани с Дорна с намерения да бъдат домакин на старт от шампионата в бъдеще. Идването на Либърти Медия се очаква да ускори преговорите и добавянето на още един старт в САЩ.

Спортният директор на Дорна Карлос Еспелета е убеден, че MotoGP може да се превърне в „референция“ в САЩ под ръководството на Либърти Медия

„Първото нещо е, че интересът към САЩ е общ за всички спортове, без значение откъде са инвеститорите им. Това е нещо, което всички спортове искат да направят и да се развиват в тази страна“, каза Еспелета.

„Ясно е, че наличието на Либърти като партньор със сигурност ще улесни този растеж. Ние имаме много богата история в Съединените щати. Това изненадва много хора и дори тези от нас, които са в световния шампионат. Съединените щати са имали повече шампиони в премиерния клас отколкото Испания.“

„Всъщност са почти два пъти повече. Има важно минало, свързано с този пазар, който очевидно е интересен, защото е световен лидер в културно, социално, икономическо отношение, а също и заради икономическото си въздействие върху бизнеса.“

„И така, какво представлява този интерес? Да, това е и пазар, чиято голяма част се намира в часова зона, която е положителна и много добра за Европа. Това е нашият пазар и все още ще остане основният ни такъв“, каза още спортният директор на Дорна.

F1 има сериозно присъствие в Северна Америка. Освен трите старта в САЩ [Маями, Остин и Лас Вегас], шампионатът има надпревари в Мексико и Канада. В същото време MotoGP има само един старт в САЩ, както и един в Южна Америка [Аржентина].  Последният обаче няма да се състои заради отмяната на надпреварата на пистата Термас де Рио Ондо

„От известно време имаме тази фиксация. Това е много сложен пазар за всички спортове“, обясни Еспелета.

„Това, което направи F1, е по-скоро изключение, отколкото правило. Има много спортове, които са се опитвали да се развиват в Съединените щати. Това е наистина сложно. Трябва да се има предвид, че тази година ние провеждаме 21 състезания. 20 от тях са в много сложен график.“

„Така че е трудно да се развиеш там. След това те го възприемат като напълно различен спорт от този, с който са [свикнали]. Въпреки това мисля, че имаме супер важни и супер положителни качества за развитие в Съединените щати.“

„Няма сравнение, че има силни шампионати, с които трябва да се борим на национално ниво, както F1 го прави с НАСКАР и Индикар. Ние нямаме това, нали така? Това очевидно е световният еталон за две колела. Липсва ни само повече гледаемост в Съединените щати.“

„След това имаме продукт, който е много лесен за разбиране. Той е много прост- имаме сесии от 22 минути или 25 минути в събота и 45 минути в неделя, което е много положително за младата аудитория и още повече за американската аудитория. Ето защо вярваме, че всичко това, заедно със спортните ценности, може да ни превърне в референция на този пазар“, завърши Карлос Еспелета.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MotoGP™ (@motogp)