Начало MotoGP News Либърти Медия купува MotoGP съвсем скоро?

Либърти Медия купува MotoGP съвсем скоро?

918
0
MotoGP 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Либърти Медия може да купи MotoGP съвсем скоро. Това твърдят различни източници, включително Motorsport. Според информацията, американската компания e на път да финализира придобиването на търговските права на шампионата. Предположенията са, че сделката с Дорна се оценява на близо €4 млрд.

Предположенията са, че може да бъде обявена през следващите дни или малко преди третия кръг от сезон 2024 в MotoGP. Той се проведе на пистата в Остин в периода 12-14 април

Разбира се, че ръководителите на Либърти Медия и промоутърът на световните шампионати MotoGP, WSBK и MotoE Дорна Спортс са финализирали сделката още преди седмици. Намерението и на двете страни е било да я направят официална преди първото Гран при за годината в Катар. По това време са се появили опасенията за намеса на органа на Европейската комисия, който регулира пазара на конкуренцията. Затова този ход е бил замразен

От Либърти пожелаха действията да се забързат, докато от Дорна пожелаха да изчакат развитието на ситуацията. От друга страна главният изпълнителен директор на Дорна Кармело Еспeлета посочи, че има вероятност да продаде търговските права на MotoGP съвсем скоро.

Вчера популярният бизнес вестник Файненшъл Таймс съобщи, че поглъщането на MotoGP от страна на Либърти Медия може да се счита за приключено. От друга стана се посочи, че би било много странно, ако лицата, отговарящи за прилагането на конкурентното право, не анализират случая.

Струва да се отбележи, че имало случаи, в които една компания е притежавала F1 и MotoGP. Става въпрос за CVC Capital Partners. Базираният в Люксембург инвестиционен фонд беше собственик на правата и на двата топ шампионата на ФИА и ФИМ. През 2006 г. от CVC Capital са били принудени да продадат MotoGP заради европейските антитръстови органи

Офертата на Либърти Медия винаги е била предпочитаната от ръководството на Dorna. В последно време се появиха и други потенциални купувачи на търговските права на MotoGP. Тук се включват държавния инвестиционен фонд на Катар (QSI) и TKO Holdings. Това е медиен и развлекателен конгломерат, който притежава правата за UFC и световната федерация по кеч (WWE).

Покупката на MotoGP ще даде на Либърти Медия възможност да докаже, че успехът й в увеличаването на популярността на F1 не е бил еднократен. Подобно на F1, бизнес моделът на MotoGP се върти около правата за излъчване, таксите от състезателните писти, спонсорството, корпоративното гостоприемство и мърчандайзинга.

Под ръководството на Либърти F1 превърна популяризирането на спорта в социалните медии в свой приоритет. Световния шампионат предостави на Нетфликс безпрецедентен достъп за създаването на сериала Drive to Survive.

Поредицата се фокусира върху пилотите, шефовете и собствениците на отбори. Именно тя има заслуга за увеличаването на броя на феновете на спорта. Либърти има и заслуга за разширяването на популярността на F1 и добавянето на стартовете в Маями, Лас Вегас, Саудитска Арабия и Катар. Американската компания има сериозна заслуга и за рекордния календар за сезон 2024, който включва 24 основни състезания и 6 спринтови.