Начало Рали Льоб начело с минимален аванс след първите три отсечки в Уелс

Льоб начело с минимален аванс след първите три отсечки в Уелс

45
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) оглавява подреждането след първите три отсечки на рали Уелс, последен кръг от тазгодишния световен шампионат. В тази надпревара ще се реши кой ще е носителят на короната за 2011 г. и французинът, преследващ рекорден осми успех, има известно предимство след началния ден. Той е на 0,7 сек пред основния си съперник Мико Хирвонен (Форд).

Първите три етапа от състезанието не изненадаха пилотите и екипите. Почти всички подходиха крайно внимателно към тях, а в първите две (две минавания на Грейт Орме – 4,74 км) имаха и известни проблеми с гумите си за чакъл върху асфалтовата настилка.

Още в началото на ралито драма сполетя втория пилот на заводския тим на Ситроен. Себастиен Ожие катастрофира и ще продължи утре, но на практика ще е извън реалното състезание. Това остави Льоб сам срещу съперниците от Форд, където Яри-Мати Латвала вече няколко пъти помага на Хирвонен в решителни моменти за по-добри класирания с оглед битката за шампионата.

Внимавах доста и не допуснах сериозни грешки. При второто преминаване бях още по-внимателен. Накрая бе много хлъзгаво, кално и сцеплението се променяше във всеки завой – коментира световният шампион.

Латвала тръгна по-бързо в началото на деня, но в третата отсечка загуби толкова време, че отиде трети във временното класиране. В този етап няколко пилоти – сред тях Мадс Остберг и Дани Сордо – споменаха, че всяка следваща кола по трасето е по-бавна с поне 5 секунди от предишната.

И докато Ситроен и Форд преценяваха силите си, то в Мини се съсредоточиха върху напълно различна програма.

Себастиен и Мико трябва да натискат здраво, защото се борят за титлата, но нашите приоритети са различни – обясни Сордо. – Трябва да научим колкото се може повече за тази кола и поведението й на чакъл.

Така след три отсечки днес начело в рали Уелс е Льоб, следван на 0,7 сек от Хирвонен, на 3,1 е Латвала, на 11,9 – Петер Солберг (счупил джанта на задно дясно колело и изкривил рамо на окачването, но успял да продължи състезанието), на 18,7 – Мийк, на 27,3 – Сордо и т.н.

След края на състезателните етапи екипажите се отправиха към церемонията за официалния старт на ралито.