Снимки: Сitroen, DPPI Peugeot, Subaru, Ford, Mitsubishi, Getty Images Shell
Само две седмици след убедителната си победа в Нова Зеландия световният шампион Себастиeн Льоб със Ситроен направи светкавичен старт и на остров Сардиния в рали Италия. Французинът взе 4 етапа през първия ден и си осигури успокояваща преднина пред главния си съперник Петер Солберг със Субару.
Маркус Грьонхолм от Пежо взе първия етап с впечатляваща преднина от 10 сек пред Хари Рованпера (Мицубиши). Втората отсечка отиде на сметката на Льоб, но Грьонхолм бе втори и продължи да води в генералното класиране. Още в третия етап обаче финландецът допусна грешка и след преобръщане изостана в класирането. “Спрях твърде късно, съсипах окачването и предницата”, заяви Грьонхолм след второто си преобръщане през тази година (първото бе в Швеция). Загубеното време и полуразрушената кола не му даваха почти никаква надежда, но двукратният световен шампион не искаше да се отказва.
За Льоб обаче се отвори възможност да поведе сериозно и с две последователни победи в специалните етапи, той взе добра преднина. “Гумите и настройките са отлични”, обясни през обедната пауза французинът. Зад него изненадващо се нареди бившият пилот на Субару Мико Хирвонен, който с частния си Форд Фокус впечатли дори шефа на заводския тим Йост Капито. “Изглежда Мико най-после е намерил правилната кола”, коментира с усмивка Капито.
Трети на по-малко от секунда зад финландеца бе Солберг. Той се оплакваше от първата си стартова позиция заради лидерството в шампионата. Според думите му тя е струвала загуба от 20 сек. Четвърти на обяд, затвърждаващ доброто представяне на Ситроен, бе Франсоа Дювал, следваха Крис Аткинсън с второто заводско Субару и Хари Рованпера с Мицубиши. Армин Шварц с Шкода бе седми, изпреварвайки Марко Мартин, който изпитваше трудности със управлението на своето Пежо.
Следобедът предложи доста атракции. Льоб остана на върха след края на първия ден, а опитите на съперниците му да се доближат завършиха с катастрофи. Дювал се хвърли в атака и успя да изпревари Солберг и Хирвонен, но преобръщане прекъсна устрема му и го изхвърли от борбата. Джиджи Гали с Мицубиши успя да откъсне цялото си задно окачване след тежък удар, Крис Аткинсън пък приключи с откъснато колело. Преобърналият се сутринта Грьонхолм успя да се добере до седмото място вечерта след като бе 22-ри. С 4 етапни победи от шест възможни Льоб водеше с преднина от около половин минута пред Солберг, който оставаше главният му съперник. Трети, на почти минута зад водача, бе изненадата Хирвонен. След инцидентите с Дювал и Аткинсън, Рованпера бе успял да се добере до четвъртата позиция следван неотлъчно от Гардемайстер с Форд и Марко Мартин.
Вторият ден започна от там, където бе завършил първият. Льоб спечели първия етап и се бетонира на върха. Вторият бе за Солберг, но разликата оставаше внушителна. Голяма част от пилотите пак имаха проблеми. Марко Мартин се оплакваше от настройките, колегата му Грьонхолм пък разкъса една от гумите си и отново загуби много време. Хирвонен отпадна, след като удар в камък повреди сериозно окачването му. Пилотите на Шкода, Шварц и Туухино, се оплакаха от проблеми със спирачките причинени от разликата в настилката спрямо предишния ден и твърдостта на смесите. Тони Гардемайстер успя да си проправи път напред, но спукана гума го върна пак в миманса. Така Хари Рованпера се озова изненадващо и за самия него на третата позиция зад Льоб и Солберг. Въпреки избора на прекалено меки гуми, с които колата не бе стабилна, финландецът бе бърз.
Льоб постигна 3 победи в 5 изпитания през втория ден, по една взеха Джиджи Гали и Солберг. Денят завърши с вече внушителна преднина на французина от 55 сек пред пилота на Субару. В спортно отношение нещата явно бяха решени и само …